nicco Skrevet 26. januar 2007 #1 Del Skrevet 26. januar 2007 Til uka skal jeg til Oslo for å få genetisk veiledning, ta duotest og ultralyd. Jeg må innrømme at jeg er født og oppvokst like utenfor Oslo, men det er en evighet siden, og jeg trenger derfor noen praktiske råd. Jeg kommer med fly, og fra Gardermoen til Oslo sentrum går det bra. Men hvordan kommer jeg meg fra sentrum til Ullevål sykhus? Skal så til Riksen, men må da ta drosje fordi tiden er knapp. Og hvordan kommer jeg fra Riksen til sentrum igjen. Jeg kunne også tenkt meg å se litt på mammaklær....Noen som har noen butikker å anbefale som er lette å finne...Gjerne noen med masse utvalg så jeg kanskje slipper med en butikk. Ser det er en del fra Oslo her, så jeg håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7949923-trenger-hjelp-skal-til-oslo/
coscos Skrevet 26. januar 2007 #2 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei! Jeg synes det er veldig greit å komme seg rundt med trikken. Du kan ta trikk fra sentrum/Stortorvet opp til Ullevål. Det beste er å gå inn på trafikanten.no, så skriver du inn hvor du reiser fra og hvor du ønsker å reise til og tidspunkt. Da kommer det opp forskjellige forslag. Tilbake fra Riksen så går det også veldig greit med trikk. Tror de går hvert 5. minutt! Jeg går til faste kontroller på Riksen, og har funnet ut at det går like fort å ta trikk som å kjøre bil, så har begynt med dette hvis jeg må av gårde midt på dagen. Jeg har stort sett kjøpt mine gravidklær i England, men vet at i sentrum så er det en del av de vanlige butikkene som selger mammaklær. Kommer an på hvor du bor hen nå, om du finner de samme butikkene her, eller ønsker litt mer spesielle butikker. På Majorstua så er det en butikk som heter Svangerskapet, samt på Grunerløkka er det en butikk som heter den kule mage, men da må du litt utenfor selve sentrum. På Steen & Strøm så har de Polarn o Pyret. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7949923-trenger-hjelp-skal-til-oslo/#findComment-7950464
Ma-i Skrevet 26. januar 2007 #3 Del Skrevet 26. januar 2007 Med trikk kommer du rask frem. Og ganske nærme. Absolutt det beste. Spør på trafikanten. Noen tider på døgnet går det busser som er raskere, men da må du som regel bytte. Svangerskapet på Majorstuen har mest utvalg av litt av hvert. Og i mange størrelser. Både hverdag, jobb og fest. Den kule mage på Grünerløkka har en del mere hverdagsklær og også ammeklær som kan brukes i svangerskapet. Polarn o pyret finnes også i Bogstaveien i tillegg til Steen og Strøm. om du skal velge bare en butikk så vil jeg anbefale at du velger enten Den kule mage eller Svangerskapet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7949923-trenger-hjelp-skal-til-oslo/#findComment-7953854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå