venternr3:) Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Var på omvisning på SUS (sir). Ble veldig overasket over at det kun var et par rom som hadde toalett. Det er en ting som er veldig viktig for meg og jeg gruer meg i hel til å komme der og kanskje ikke få toalett på rommet. Jeg har nok vært litt dum og sammenlignet slik det var der jeg fødte sist for disse rommene var jo et nederlag å komme inn på... Sist hadde jeg dobbeltseng og en god gostol til å begynne med så ble jeg flyttet til andre siden av rommet i en fødeseng når jeg skulle føde.. Det var et stort toalett og dusj på rommet noe som var veldig greit.. Er det bare meg som reagerer på at man må ut på gangen for å gå på do?
Faylinn Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Nei, det ville jeg reagert på også! Håper Ahus har do på alle sine fødestuer.. Jeg er jo på do hele tiden, og å tråkle seg gjennom korridorer med veer og kanskje stativer hvis man har epidural, høres lite fristende ut!
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Jeg skal føde på SUS og jeg irriterer meg og over at det ikke er toalett.skal jeg springe ut på gangen i bare fødeskjorta liksom?
lone23 Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Var du bare på omvisning elle var det ilag med sv.skap kurs? Har så lyst på omvisning, men ikkje kurs..
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 jeg var på omvisning på fødeloftet.. Ingen toalett på rommet der nei..Har ikke vært på kurs.
Har fire go`inger Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Jeg fødte på rom uten toalett forrige gang og skal det denne gangen også Det er litt kjiipt, ja, å løpe rundt på gangen i bare sykehusskjorta Men, men.....må man på do....så må man....
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 huff da er det vanlig å ha truse på seg? har bare sett bilde av folk i sykehusskjorta halveis åpen med ingenting under.tror jeg beholder trusa på så lenge jeg kan jeg
Camz Fødeklar Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Jeg fødte på rom uten toalett sist synes det gikk helt greit, fikk klyster før jeg kom på rommet og var ikke å tisset så veldig mange ganger tror jeg og jeg hadde en lang fødsel . Det beste hadde jo vært med toalett, men det er ikke så kjempe ille uten heller synes jeg da=) går nok bra skal du se
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Med fare for å skuffe noen- AHUS har ikke toalett på særlig mange fødestuer nei.... Ikke så mange i gangen der heller, så jeg måtte faktisk stå i kø.... Det var ikke så gøy. Men får du f eks epidural er det ikke sikkert du får gå dit uansett, jeg ble sengeliggende og fikk kateter to ganger under fødselen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Man får kateter under fødsel - så et dobesøk skal ikke være nødvendig. Å ha avføring er jo ikke mulig om vannet har gått iallefall. Da er hodet så langt nede at det kommer ikke noe ut uansett.
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Du får jo bare kateter om du har epidural da, ikke ellers...
venternr3:) Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. januar 2007 og avføring kan man ha selv om vannet er gått:) Får vel gjøre det beste ut av omstendighetene.. Tenker bare på sist jeg fødte, løp frem og tilbake på do i bare denne fødeskjorta.. Kø hadde ikke vært aktuellt da nei.. Så er det jo noe med at jeg er ganske sytet av meg så å stå å sutre i gangen er jo heller ikke så spennende med rier dersom man må det.. uff ja ja.. godt det er andre som reagerte på det også.. Jeg var bare på omvisning, ikke i forbindelse med svangerskapskurs.. Tror du bare ringer inn og spør så får du komme og kikke..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 joda, du får ofte kateter selvom du ikke har epidural... Særlig under pressrier. Fått det begge gangene under mine fødsler...Vet også om maaaange andre som har fått kateter som heller ikke har fått epidural. Dersom du bl.a blir liggende med sonde på barnet etc etc er det litt problematisk å komme seg på do... Men ikke noe problem at det ikke var do på rommet, når du er midt i "føde" situasjonen så bryr du deg ikke så mye om omverdenen, så må man på gangen så går man over der :-D
kokko Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 Kan ikke si at jeg tenkte over det når jeg fødte der sist 2004. Jeg vet at det ikke er toalett på de romene som det er badekar i... Jeg hadde rom med badekar, men jeg kan ikke si at jeg måtte på do den tiden jeg var der, men badekare det var godt å ha. Men det var jo litt dumt etter fødsel å måtte gå ut i gangen for å komme til dusj og toalett for å stelle seg. men det er den beste dusjen jeg noen ganger har hatt. Gleder meg til april når jeg skal dit i gjenn:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 Det er ikke do og dusk på rommene på sykehuset jeg skal føde på heller... Tenkte litt på det da vi var på omvisning; men nå begynner jeg å gi blanke. Kommer nok til å gå på doen i bare sykehusskjorta og eventuelt ei truse ja. Tenker som så at ingen har vondt av å se meg slik, men jeg kommer derimot til å ha det riktig så ubehagelig dersom jeg ikke kommer meg på do ;o) Men det ideelle hadde selvfølgelig vært do og dusj på rommet
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #16 Skrevet 26. januar 2007 Joda....jeg fikk kateter fordi fødselen dro ut. Man tømmer gjerne blæren flere ganger pga. barnet skal få større plass.
mayaya Skrevet 26. januar 2007 #17 Skrevet 26. januar 2007 På St Olavs er det toalett, dusj og badekar på alle rom... Bare i tilfelle noen Trondheimsjenter her lurer :-)
MONAK Skrevet 26. januar 2007 #18 Skrevet 26. januar 2007 Lei for å måtte skuffe deg. Ahus har ikke toalett på fødestua. Var på omvisning der sist uke. Skikkelig dårlig. Det finnes 2 bad hvor det er boblebad, dusj og toalett. Det er der de tar imot den fødede. Her du heldig, kan du få være der litt i åpningstiden. Men det er bare 2 rom, og de kan jo være opptatt... Jeg har tenkt å be om å få et bekken på rommet, for jeg orker ikke tanken på å fly ut på gangen med veer og det hele! Heller ikke på barselavdelingen, er det toalett på alle rom. Skikkelig nedtur. Det blir bedre når det nye sykehuset står ferdig, men det kommer dessverre ikke oss til gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå