Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Vesla har aldri vært flink til å sove om natta, har våknet ca 3-4 ganger fra hun var nyfødt. Nå er hun 7 mnd, og fant ut for ca 3 uker siden at det går an å snu seg på magen i senga. Dersom hun hadde blitt liggende og sovet videre sånn, hadde det ikke vært noe problem, men hun legger seg til med strake armer og hyler til vi kommer og snur henne. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg sikkert har stått opp 15 ganger i natt fordi hun har våknet på magen. Er rimelig utslitt etter natt på natt med lite sammenhengende søvn. Er det noen som har noen tips til hvordan vi kan få bukt med problemet vårt?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Babysafe kan være løsningen. Vi har det, en med stropper som festes til senga. Lillemor har turnet i senga lenge og jeg så ingen annen råd enn å begynne med babysafe. Det gikk kjempefint fra starten av. Hun er litt bevegelig i den men ikke så mye at hun får snudd seg på magen.
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Huff, hadde akkurat det samme problemet her. Når gutten min var rundt 5 mnd. drev han å snudde seg over på magen hele natta og jeg holdt på å bli sprø av å måtte gå inn å snu han, sikkert 40 ganger i løpet av natta. Kjøpte babysafe som man fester til senga og han sov så godt. Men nå var jeg så dum at jeg kuttet babysafe når han begynte å ligge mer i ro på dagtid ( brukte ikke babysafe på dagtid). Nå er han snart 9 mnd. og setter seg opp og reiser seg i senga og nå kan jeg bare glemme å legge han i babysafe`n. Han får raserianfall om jeg legger han i den. Men han ligger på magen hele natta nå da, nå elsker han å ligge sånn.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Takk for tipset begge to!! Får jeg kjøpt dette på de fleste baby-butikker? Blir nok en tur ut i kulda for innkjøp;)
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Jeg kjøpte våres på Barnas Hus, men tror de har det på Babyshop også : )
Petronella♡mor til to Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Akkurat samme her. Eller sønnen min sov hele natta fra han var 9 uker til han var ca 6 mnd. Da begynte han å snu seg på natta og skrike, ville ikke sove på magen men var trøtt som ei strømpe og sovnet med en gang vi snudde han. Var oppe i alle fall 5 ganger fra ca 4.30-5.00 til vi sto opp ved 6-7 tiden, som om 6-7 ikke er tidlig nok som det er, snork Puttet han i pose, men da ble det hyl og skrik om vi stroppet han fast. Det endte med at vi puttet han i pose når han la seg uten å stroppe han fast, og stroppet han kun fast på den ene siden når vi la oss, den andre enden stroppet vi under madrassen på motsatt side i sengestengene. Etter noen uker sluttet han å snu seg så ofte og om han gjør det sover han allikevel og skriker ikke lenger. Heldigvis - så nå har vi sluttet med pose igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå