Gå til innhold

Og så kom kvalmen :-(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff da stakkars deg.... Føler med deg! Det er jo så individuellt hvor mye/hvor lenge man er kvalm, så enig med du i at man håper det beste;)

Det finnes mange tips mot kvalme som ingefær i form av te eller tørket (ta kun pittesmå biter), og hyppige måltider. Dette hjelper for min del iallefall.

Lykke til videre:)

Mvh

Uff, føler med deg. Jeg var dødskvalm de tre første månedene, men i 11-12 uke gikk det over. heldigvis. Noe som hjalp meg litt, var at jeg drakk mye te og spiste grovt. Grove rundstykker, brød eller tørre kjeks. Håper det blir bedre med tiden :)

Lykke til:)

• 2 uker senere...

Stakkars deg. Kvalmen kommer normalt i uke 8 og forsvinner i uke 12-14. Så den vil gå over! Hold ut!

Mitt beste tips er aldri å være sulten. Min erfaring er at kvalmen henger nøye sammen med sult. Jeg har småspist konstant den første tiden i mine to svangerskap. I den mest kritiske perioden har jeg hatt saltkjeks-pakker gjemt på alle tenkelige steder (nattbord, hanskerom, kontorpult etc etc). For meg er det det enste som hjelper.

Stakkars deg vennen.

Samme her. Er like langt som deg og jeg holder på å spy når jeg tenker på pasta og mat. Men jeg har ikke kasta opp enda. Jeg er sulten, men når maten står på bordet så kaster jeg nesten opp av tanken.

Sånn som nå når jeg skriver dette så er kvalmen i halsen:(

• 3 uker senere...

Annonse

kvalmen kom snikende hos meg i uke 5. Nå er jeg 9+1 og fortsatt kvalm. Veldig slitsomt. Blir så trøtt og lei av det. Kjennes som ei konstant spysjuke på gang som aldri går over. Håper det blir lettere når jeg runder tre mnd. Kvalm dag og natt som deg. For meg hjelper det ikke å spise så mye. Går veldig i bølgedaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...