Gå til innhold

Når skal babyen holde hodet sitt selv....?


Beibi82

Anbefalte innlegg

Ingrid er ikke spesielt stærk i nakken.. hun er 2mnd om et par dager og skal på 6 ukerskontroll i neste uke. redd for at alle de andre babyene klarer det og ikke hun..... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var innom helsestasjonen da ho var 3 uker og helsesøster var da imponert over at jenta vår kunne holde hodet sitt, Men klart det er ikke så lenge av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hjelp sikkert HI som er litt bekymret ;-)

 

Jeg har baby på ni uker og han strever med hode. Vi øver på en matte hver dag. På seksukers hadde han ikke kontroll...Så bare ta det rolig :-)

 

Det vil alltid være litt forskjell på bebiser...det jevner seg ut etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt dette med når de blir sterke i nakken og kan holde hode selv... Noen gidder rett å slett ikke, for husk at hode deres er VELDIG tungt. men det som er viktig er at de får trent litt hver dag... Jeg pleier å legge henne på magen noen ganger om dagen, slik at hun kan trene.... Og som de fleste vet: øvelse gjør mester...hihi

Legg henne gjerne på stuebordet ( med teppe under selvsagt!) med ansiktet mot sofaen der dere sitter... da har hun noe pent å se på.....

 

Ingrid er sikkert helt normal skal du se!!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym ser du har irritert deg over innlegget mitt. Mitt poeng var faktisk at helsesøster sa at det var svært uvanlig at barn holdt hodet sitt så tidlig. En må hugse barna er så små at når de blei født i forhold til termin fortsatt har betydning. Helsesøster sa også at det er genetisk, Barn med litt eksotiske gener som mitt barn er ofte sterkere i kroppen som nyfødt enn de med bare norske gener.

 

Men trening gjør mester. Så må en også hugse at helsestasjonen er der en kan få råd, støtte og hjelp. Er du bekymra for at barnet ikke holder hodet så er det jo kjempeflott at du har time snart så du kan ta det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huska med storesøstra så va vi på sånn fire månders treff m/fysioterapeut på helsestasjonen... da va det en baby som ikke løfta hodet... og ho fikk beskjed om å legg han mye på mage... ellers så virra di nu litt opp med hodet alle sammen... Å di har nok dette møte med fysioterapeut etter fire mnd før da skal di fleste babyan ha bynnt å løft hodet sjøl... Så Ingrid e nok heilt normal skal du se...Julie e sju uka og ho løfta bærre hodet nån sekunda når ho ligg på mage... og bi vældi fort sint... men når ho ligg på mage på mammaen sin (da ligg æ litt skrått) da løfta ho ganske mye på hodet... så det e bærre å tren ;) Så løfta ho det når ho e klar tel det :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte nesten at jeg skrev detta innlegget jeg..hehe.. surrehue! mange takk for svar ja, vi får vel bli enda flinkere til å trene. Hun løfter hodet da hun ligger på brystet vårt (i halvt liggende stilling), men som ei sa her kan det virke som hun rett og slett ikke gidder bestandig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...