Gå til innhold

Er det for sent? Like greit aa samsove??

Anbefalte innlegg

Babyen min nekter aa sove i egen seng, etter at vi var paa ferie i 2 uker og samsov der. Ho er 8 mnd. Ho blir helt hysterisk bare jeg legger henne nedi senga hennes. Har forsoekt aa gaa inn og ut og hysje henne og stryke men hun kan ligge aa skrike i timesvis selv om jeg gaar inn hvert 10.minutt og hysjer/ roer/koser, og gaar ut igjen. Hvis jeg legger henne i senga vaar og gir henne pupp saa sovner hun paaa et blunk, og sover godt.

Er det forsent aa vende henne om til aa sove i egen seng ??Evt hvordan gjoer jeg det? Hvis vi fortsetter aa samsove, naar kan vi regne med at hun vil legge seg i egen seng? Naar hun er ett eller to aar gammel?

Er helt clueless!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7949087-er-det-for-sent-like-greit-aa-samsove/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min var også sånn etter 4 ukers pappaperm der vi stort sett valgte enkle løsninger. Imidlertid bestemte vi oss for at vi måtte snu det da vi kom hjem. Det ble 3 kvelder med m-y-e bråk og så fant han igjen roen i sin egen seng og sov godt.

Problemet når dere gir opp og legger henne i deres seng finner hun ut at dette skrike-regimet fungerer og da gir hun seg nok ikke så lett uten kamp. Tror dere må tenke over hva som er viktigst for dere og så ta et bestemt valg, ikke "vingle" sånn som nå. Selv sover jeg utrolig dårlig med gutten i min seng, så det har aldri vært aktuelt å samsove. Ergo måtte vi ta "kampen" og det funket. Er imidlertid forskjell på unger hvor lang "kampen" blir... ;-)

Kanskje du skal la være å gå fra rommet til å begynne med? Bare vanlig kveldsrutine, pupp og så legge henne ned, si "du skal sove, det er natten" og så sitte på en stol ved sengen hennes. Så ser hun at du er der hele tiden. Tar sikkert en kveld eller to før hun aksepterer dette, og så kan du gradvis flytte stolen nærmere døren, før du sitter på utsiden slik at hun hører deg der.

Anbefaler også en bok som heter "sove hele natten" av Nina Misvær m.fl. Gullbok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...