Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man ser bort i fra gaver, hvike klær trenger man i hvilke størrelser, og hvor mange av hver (for ikke å vaske seg ihjel)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyshop har en utstyrslitse som blant annet inneholder forslag til klær: http://www.babyshop.no/77_Utstyrsliste2003.pdf

Det er sjelden man får (gir bort) str 50 / 56 i gave fordi man tror at foreldrene alt har så mye av det, så da blir det gjerne en selvoppfyllende profeti... Jeg kjøper i hvert fall inn ca 5 bodyer, et par sparkebukser og en jakkesak i str 50 selv om det er fare for at de ikke blir brukt eller kun brukt en uke. Kjedelig hvis jeg får en liten baby også er alle klærne for store. I str 56 kjøper jeg inn litt flere langermede bodyer og sparkebukser i tilfelle jeg ikke orker handle de første ukene. Dessuten et par jakker, ei lue og noen sokker. Usikker på det der med pysj da det ikke er rare forskjellen fra body/sparkebukse til pysj i mine øyne.

Ved siste opptelling var det nettopp str 50 og 56 jeg hadde kjøpt minst av, mens str 62 hadde jeg en del av, litt takket være at mamma alt har shoppet også.. Så jeg håper babyen min holder seg lenge i den størrelsen! :-)

Skrevet

Erfaringsmessig går det en del bodyer, strømpebukser og nattdrakter, så det har jeg en god del av. Men så har jeg to fra før da, som jeg kan bruke noen klær fra. Ettersom vi nå venter gutt, og har to jenter fra før har jeg handlet en del nytt, men mest i str. 62. Guttene blir liksom fortere større enn jentene. Har derfor lite i str. 50 denne gangen.

Skrevet

Jeg kjøper ingen ting inn i str 50, men kjøper noen bodyer og sparkebukser og strømper i str 56....og en eller to tynne luer

De vokser jo så fort... vil heller kjøpe mer inn i str 62

har ei venninde som fikk ei jenta for 2 mnd siden og hun bruker nå str 62...

Skrevet

Jeg maser litt jeg da... :-)

Hva er en "god del" og "noen"?

Takk for svar, forresten!

Skrevet

alt kommer jo ann på om du får en gulpe unger eller ikke... Jeg vil i allefall ha 7 bodyer og sikkert 7 sparkebukser også.. det er noe jeg skal ha inne... trenger jeg mer så kan jeg jo bare kjøpe etter på.. eller få pappen til å gå og handle:) og så kommer jeg til å kjøpe meg masse gasskluter til å bruke som gulpeklut....

ca 5 par sokker... de er jo så skjønne

og jeg vil nå ha 3 nattdrakter...det er litt kos å få egne natttøy på de når de skal legge seg for kvelden.. men er litt usikker på om jeg skal ha slike med føtter på, pga de vokser jo så fort og då blir de fort for små...

Skrevet

aha :-)

hva med yttertøy da?

Skrevet

Hvis du har vognpose er ikke yttertøy nødvendig, babyen har jo på body, strømpebukse, bukse,jakke ,(sokker), lue og votter.

Skrevet

Vi har blitt rådet til ikke å starte med vognpose før til høsten, siden vi får i slutten av mars... Og det høres fornuftig ut... Så noe må han jo ha på under dyna, og ikke minst mellom hus og bil og sånn..

Skrevet

Har ikke tenkt på ytter klær, fra bil og hus.. blir det et ekstra teppe... har jo en strikke jakke kansje på....

og i vognene så er de gode og varme..... under dynen.. teppe og div

Skrevet

Ja, i vognen er jeg ikke i tvil om at det blir varmt nok, men det er sånne til og fra-turer som jeg tenker mest på... Kommer vel til å kjøpe kjøredresser, tenker jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...