Gå til innhold

Mat mat mat.....


Pregnosaurus 22/8/07

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 8 uker på vei, og har lyst på mat hele tiden. Ser jeg en reklame på tv så får jeg lyst på det, hører jeg noen snakke om mat og oppskrifter så får jeg lyst på det. Alt jeg tenker på dreier seg om mat for tiden. Det er jo litt rart siden jeg er fryktelig kvalm også, men sulten stilles liksom ikke.

 

Noen andre som har opplevd dette og vet hva som kan gjøres? (ønsker jo ikke å legge på meg unødig mye i svangerskapet da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tip ser jo å alltid ha nok frukt, juice, biola og grønnsaker hjemme. På den måten kan du spise så mye du vil, uten å bekymre deg for vekta :-)

 

Prøv å lage smoothies av biola, frosne skogsbær og banan.

 

Eller ha knaskerøtter og sukkererter stående fremme på bordet i et glass vann.

 

Fruktsalat med hakkede nøtter på toppen er nydelig kveldsmat og stiller søthungeren.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg og! Spiser hele tiden. jeg fikk beskjed om at jg måtte opp litt i vekt for ikke å være undervektig når jeg var gravid, men det er ingen fare lenger;) He he spiser hele tiden.

Håper det er normalt og gir seg litt etterhvert:) Spiser kjærsten min ut av huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har det på samme måten, må ha skikkelig og mye mat - spesielt på formiddagen. Frukt osv frister ikke i det hele tatt - kun brød/knekkebrød osv. Var sånn i forrige svangerskap også. Gikk over etter 2 - 3 mndr.

 

Jeg blir uvel hvis jeg ikke spiser, så da velger jeg heller å spise, enn å være uvel og ikke fungere. Jeg går lange turer og trener så jeg er ikke bekymret for vekta. Gikk opp 18 kg forrige gang, de var borte igjen veldig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johoi!

Spiser og spiser og spiser jeg også... Går mest i knekkebrød med brunost og frukt, men det er sannelig ikke lange stunden mellom hver gang jeg må putte noe i munnen. Holder kvalmen sånn nogenlunde i sjakk. Og jeg går og fantaserer om de lekreste middagsretter, biff med bernaise, viltgryte, urtemarinert laks med nypoteter og rømme, pekingsuppe, løvbiff med chips og sprø salat etc, etc.......

 

Jeg er heller ikke så bekmret for vekta, la på meg henholdsvs 25 og 19kg med de to første, men de forsvant raskerere enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...