Gå til innhold

Lar dere dem ligge på siden å sove?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HS sa det var like farlig! Men han sovner og sover så mye bedre sån. Må spenne fast babysafen etter han har sovnet sikkelig inn jeg. Kan hende han våkner da og prøvr fortvilt legge seg på siden igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, ja jeg lar henne (8 mnd) sove på siden.

Skrevet

jeg og. hun er 5 uker. hs sa det var greit hun.

Skrevet

Noah har i grunn aldri kommet over på siden. Han ligger med hodet mot venstre (for eksempel) så legger han høyre arm over mot venstre over ansiktet.. Sikkert litt vanskelig å skjønne, men virker som han ville ligge på siden men at rompa var for tung til å få over på siden... Lar han ligge slik han vil jeg, men hadde han snudd seg over på magen ville jeg vært mer forsiktig..

Skrevet

Min minste ble lagt på siden på barsel fordi hun var kvalm og kastet opp fostervann etter fødselen. Hun fortsatte med det, og sover fortsatt på siden 18 mnd gammel. Mener å ha lest at det er mageleie som er risikofyllt og at faren med å ligge på siden er at de kan rulle over på magen, det har aldri hendt med vår lille, men for sikkerhets skyld kan du legge et babyteppe el l foran magen hans.

Skrevet

mia har sovet på siden sia ho va født..ho e 6 mnd nu.. har ikke rulla rundt på mage enda..ihvertfall ikke i senga når ho sover..

Skrevet

jeg har latt mine barn sove på siden da jeg har følt det har vært tryggest. synes det er litt skummelt hvis de ligger på ryggen og gulper. ligger de på siden så går det bra om de gulper....

kansje jeg er litt rar da???

Skrevet

Lille trille har begynnt å legge seg på siden etter at hun har lært å rulle begge veier. hun har rulla over på magen også, men da er hun helt fortvila og hylskriker.

Jeg prøver ikke å legge henne tilbake på rygg når hun ligger på siden, for da vekker jeg henne, og da har jeg det gående utover kvelden.

Tenker sånn, at så lenge hun ikke ligger på magen så er det greit.

Lille trille er 7,5 mnd.

Skrevet

Syns jo så synd i han da jeg spenner han fast, kjemper liksom i søvne for å få ligge på siden :-/

Skrevet

min gutt på 10 mnd har sovet på siden i flere måneder, i hvert fall 3-4 tenker jeg. Det er sånn han sover best. Jeg kan ikke tvinge ham til å ligge på rygg! han legger seg storts ett på ryggen i løpet av kort tid etter han har sovnet ;)

Skrevet

Han ruller rygg-mage, men har ikke funnet ut hvordan rull tilbake på rygg :-)

Skrevet

Lillemor på 7 mnd har sovet mye på siden hun. HS var litt skeptisk, men jeg lar no jenta finne den liggestillingen hun liker best. Hun ble også lagt på siden på barsel fordi hun var litt kvalm etter fødselen og kastet opp. Siden har hun best likt å ligge på siden.

Skrevet

Til du anonyme som var redd for å la babyen ligge på siden pga gulping.

Det var jeg også i begynnelsen, men så sa jeg det til HS og hun sa at det ikke var noe farlig. Babyer svelger unna, eller så kommer det ut. De er heldigvis ikke som fulle mennesker som kan bli kvalt av sitt eget oppkast. Sånn nå håper jeg du slipper være redd for det noe mer iallefall! :)

Skrevet

Ja, min gutt har alltid likt å ligge på siden. I begynnelsen var jeg stressa over det og prøvde å legge han på ryggen, men ofte resulterte det i at han våknet og jeg fikk dårlig samvittighet for å forstyrre søvnen hans.

Legen sa det ikke var noe problem, jeg har en sterk og sunn gutt sa hun. Velger å tro på det. Helsesøster syntes heller ikke det gjorde noe.

Skrevet

Nå blir Amalie 1 år til uken da, men jeg legger henne alltid på ryggen men stort sett så tar det ikke lange tida før hu er over på magen ;)

Skrevet

Mini her krøller seg sammen og snur seg på siden når han skal sove. Og når han har sovnet skikkelig, så finner jeg han på rygg igjen. Så jeg lar han bare styre jeg, og ser heller til han et par ekstra ganger. Har lest om en baby på fire mnd som døde i krybbedød. Han hadde akkurat lært seg å snu seg på siden og hadde bikket over på magen og blitt liggende ned. Det gjorde stort inntrykk på meg, siden mini var i samme fase akkurat da. Så jeg får jo litt trim der jeg går opp og ned trappa på kveldene.......

Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06
Skrevet

Vi legger henne som regel på ryggen, men noen ganger på sida fordi hun ikke vil sovne på ryggen. Hun er 3,5 måneder, og det fungerer helt greit...hun tipper ikke forover fordi hun reagerer ofte med hånda foran seg hvis hun kjenner at hun holder på å tippe!:P Når vi legger oss har hun som regel snudd seg på ryggen uansett.

Skrevet

Sånn er det bare, sa hs til meg. Noen barn sover godt på rygg, andre MÅ sove på magen og våre sover på siden:) Er ikke vits å prøve å sove i en stilling en ikke liker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...