Doubichou Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Da var jeg hjemme fra klinikken, hvor foedselen ble satt i gang forrige fredag. Siden det var planlagt, fikk jeg "min" foedselslege og var kjempefornoeyd med det. Dryppet ble satt kl 08h30 og lille Eirik saa dagens lys kl 13h58. Det gikk veldig fint for seg, bare litt fort paa slutten. Under torsdagens visitt hadde jeg 4 cm aapning allerede, og syntes det gikk tregt, for etter mange timer var det bare 2 cm mere, skarve 6 cm. Jeg leste, lyttet til musikk ... ingen smerter i syne, men jeg ba om peridural likevel jeg. En stund etter kl 13 begynte jeg aa kjenne at noe foregikk der nede. Det presset og presset mot endetarmen, en sykepleierske sa bare at det var helt normalt. Men det ble jo bare mer intenst og jeg ba mannen min om aa hente jordmor. Da hun kom og tittet var hodet paa vei ut!!!! Hjelp! Opp med foettene og tilkalle legen i all hast. Jeg fikk panikk, trykket som en gal paa pumpa for aa faa smertestillende, men legen ba meg roe meg ned: "Det er for sent, naa maa du presse!". Det var vondt - hadde inntrykk av at jeg skulle fullstendig sprekke - men det varte bare i 10 minutter. Naar hodet og skuldrene var ute, fikk jeg boeye meg framover, ta Eirik under armene og hjelpe resten av kroppen ut! Det oeyeblikket var fantastisk! Og jeg etterpaa, var bare litt revnet, et par sting, ingenting aa snakke om. Jeg skalv helt uhemmet i mange minutter etterpaa ... hormoner, lykkerus, lettelse! Eirik var 3 930 g og 52 cm. Han er i storform, mammas fine lille snuskepusk! ;o) Jeg skal se om jeg faar satt inn et bilde av han, har forstaatt at man kan ha bilde paa profilen sin eller noe saant.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 åå gratulerer:D lykke til videre og kos dere masse:D
Grigri m/3 gutter Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Gratulerer!! Jeg skjønte nok at noe var på gang ja. Høres ut som du hadde en fin fødsel også, ikke så avskrekkende. Lurer på åssen du klarte å bøye deg ned mens du fødte, hehe, det er jeg ikke sikker på at jeg hadde fått til! Fint navn har dere også valgt (jeg stemte på Eirik hihi), skikkelig stødig norsk navn. Kos dere hjemme nå og så får storebror også bli kjent med "ny-kongen". PS. Det er babysalg på Leclerc hvis dere har det. Altså utstyr, ikke babyer.
Doubichou Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2007 Takk alle sammen. Eirik henger paa puppen, jeg skriver med en haand, saa det blir ikke langt. Grigri, legen holdt han jo opp litt, jeg strakte bare ut armene og boeyde meg litt, det gikk fint. Du faar proeve med nestemann! ;o) Jeg blir nesten litt nostalgisk, dette er sikkert siste gang jeg faar "skrekk-nyte" denne sterke og unike opplevelsen! Med mindre vi finner paa aa sette i gang en attpaaklatt om noen aar foer jeg runder 40 (har 10 aars margin da!)! Var paa Auchan paa onsdag, de hadde ogsaa "babysalg". Kjoepte en haug med "couches en tissu", ikke for aa bruke som bleier da sverger jeg til Huggies, men til gulpekluter, det er veldig praktisk!
Grigri m/3 gutter Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Ja jeg vurderer å få en til, men ikke med en gang og definitivt ikke på samme sykehus! Bare jeg får peridural driter jeg i hvordan han kommer ut bare han kommer ut! Hehe, jeg er sinna pga de tufsene på sykehuset nå. Huggies er så dyrt, vi holder oss til labell, har ikke noen problemer så langt med størrelser eller lekking, så det går bra. Jeg kjøpte også tøybleier til gulpekluter, men han gulper nesten ikke, så de blir brukt til klut under hodet på lammeskinnet sånn i tilfelle. Jeg var på salg i dag og kjøpte bare to ting, en pysjamas og en strømpebukse i str 6 mnd, pysjamasene i str 3 mnd begynner å bli for små nå og han er 11 uker på mandag. Sukk. En slektning har en jente som er over et år eldre enn Marius og hun er 9 kilo, Marius er 7. Ps. Attpåklatter pleier jo å være uplanlagte!
Doubichou Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2007 Oi, jeg fikk ikke med meg at du ikke hadde faatt péridurale! Dersom du foedte paa CHU saa er ikke det uvanlig, da legen ofte kommer "for sent" eller ikke i det hele tatt. Magnus vokste ogsaa veldig fort i begynnelsen, barnelegen skrev utropstegn ved vekta i carnet de santé! Vi kalte han bare for Little Buddha! Hihi! Bare ta det med ro, det fortsetter ikke i samme tempo hele veien! Huggies er ikke saa himla dyrt dersom du kjoeper i store esker paa tilbud, jeg regnet paa den jeg kjoepte naa foer foedselen: 3 pk à 40 bleier til under 25 eur, altsaa 0.20 eur/stk. Men jeg kjenner ikke til merket du nevner, Labell, hvor kjoeper du det? Jeg skal jo forsoeke aa spare penger dette aaret for aa finansiere et par mnd med congé parental (sparing er ikke min sterke side). Mannen min fikk et panisk blikk da jeg nevnte at jeg kanskje én gang ville ha en tredje baby. Er du gal? Da maa vi jo flytte til stoerre hus, kjoepe stoerre biler, det har vi ikke raad til! Hmph, haaper jeg tjener bra saann om 5 - 8 aar. Du har faatt med deg det at ingen franske mammaer har stroempebukse paa gutter? Det kan vaere iiiiiiiiskaldt ute, men guttene skal vaere garvet, de faar ikke noe streompebukse under buksa si, nei! Jentene har streompebukse, men kun fordi de har skjoert paa, og da foretrekker jeg bukse mot kulden. Jeg kjoeper dermed moerkeblaa jentestroempebukser til Magnus, og sist gang jeg kledte de paa han, saa sa han: Mais, maman, des collants, c'est pour filles! Han er 3 aar! Neida, svarte jeg, det heter "caleçon" og den er moerkeblaa for gutter. Det gikk greit. Du, jeg kommer sikkert til aa henge mindre her inne med tiden ... kunne tenke meg aa utveksle e-mail med deg, dersom du vil? Hvordan faar vi det til paa en diskret maate?
Grigri m/3 gutter Skrevet 28. januar 2007 #12 Skrevet 28. januar 2007 Haha, det med strømpebukser er morsomt. Jeg visste ikke at gutter ikke skal ha det, jeg bare vet av min sambo sier det hver gang jeg kler på Marius en at "det er for jenter". Vi har en blant noe tøy vi har lånt, men det var mens vi enda trodde det var jente, så sikkert derfor hun hadde pakket den ned... Jeg har kjøpt en til nå, jeg også vil at han skal ha de på, sokkene detter jo bare av hvis de ikke har noe å henge på. Jeg skal prøve å sende privat melding via disse profilgreiene her. Sjekk postkassen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå