sistemann Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Stemmer det at varme bad kan være skadelige. Er det fosteret eller oss gravide. Jeg har alltid tatt varme bad i svangerskapet og det har ikke ført til noen problem ! Varmt bad med lavendelolje er god forebygging mot migrene - det er jo ikke så mye medisiner vi kan ta. Noen som vet ? (ikke bare tror)
MomInUSA Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Det jeg vet er at sist jeg var gravid saa sa legen min til meg at jeg ikke boer ta varme bad fordi det kan vaere skadelig for barnet. Han sa jeg kan ta bad i lunkent vann, men ikke varmt vann. Vet ikke helt hva som kvalifiseres som "varmt", men... du boer nok vaare litt forsiktig med varmen. Spoer legen eller jordmor neste gang, eller ring dem, det er nok forskjell paa meniniger her som ved alt annet. Du boer sikkert ogsaa speorre hva du kan putte i vannet..
MillaMia Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har også tatt varme bad i mine svangerskap (inkludert dette) uten at noe galt har skjedd. Det er SÅ deilig nå som det er så kaldt! Dessuten føler jeg at det hjelper mot rastløse ben. Huff, håper ikke det er skadelig, jeg liker det så godt!
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 jeg er nesten avhenging av å kunne ta et varmt bad. sliter med spenninger i rygg og nakke. og nå har jeg fått problemer med å gå når det er kaldt. siden jeg ikke akkurat kan ete på smertestillende hele dagen. så er et varmt bad eneste som hjelper meg
VinterSol+2 Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 så vidt jeg har forstått, så gjelder vel dette i slutten av svangerskapet, når du kan gå med liten åpning osv? Pga infeksjonsfare.. men en kan jo fint være i offentlige bad i størstedelen av svangerskapet, og jeg tror det samme gjelder badekar/boblebad etc. (riktignok er jeg en av de som bare tror.. men jeg kan ikke forstå hvorfor noe som er godt for deg skal være så farlig.. særlig ikke når varmt bad også brukes som smertelindring ved fødsel osv..)
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Jeg leste i GRAVID bladet at det ikke var skadelig for barnet... Den hadde 37,5 grader (fostervann) uansett om man bada i varmt vann eller var ute å gikk i kulda og ble litt kald
*panama* med to søte små Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Det tror jeg ikke.. Da jeg var på sykehuset og skulle ha førstemann så ba jeg om å få bade(som smertelindring) Jordmora gikk for å tappe i vann til meg, og det var VARMT det! Tror ikke hun hadde gjort det vist det hadde vært farlig..Jeg lå jo der i flere timer;o) HAr aldri hørt noe om at det kan være farlig..
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 I svangerskaps-boka mi mener jeg det står at man ikke skal ta svært varme bad eller badstu. Men jeg vet det er mange her inne som gjør det, og har aldri hørt om problemer ifb med det.
@nita+Sebastian Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har spurt min jordmor om dette, og hun sa bad og kos deg ) Men skulle ikke ha for varmt vann i den tiden jeg slet med lavt blodtrykk for da kunne jeg bli svimmel og kanskje besvime. Tror du bare skal bade jeg men ikke kokvarmt vann så går det sikkert bra. Det gjør i allefall jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Hei! Jeg tror nok vi bare kan fortsette å kose oss og fortsette med avlapping i varme bad. Jeg er helt enig med "vanndame 70" ang at det som kan være farlig med varmen i svangerskap badstu og varme bad er at man kan bli litt fortere overopphetet enn normalt og derav svimmel og uvel. I både det forrige og dette svangerskapet har jeg tatt badstu og boblebad, uten problem! Tok badstu 2 ganger i uka forrige gang og det eneste jeg passet på var å ha med en flaske kaldt vann og gi seg mens leken er god:) Etter slimproppen har gått(hos de som den går hos før vannet) skal man være forsiktig med bading pga bakteriefare. På sykehuset kan man bade som "smertestilling", men dette utgjør svært lav risiko da det er rent badekar og rent vann. Det kan man ikke garantere i basseng, boblebad, badekar ol
Miss z Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 se hva ekspertene sier: "Du kan bade så mye du vil i badekaret ditt hjemme. Helt frem til vannet går. Du kan ha ganske varmt vann også uten at det gjør noe. I Finland tar de jo badstu uten at det er farlig der. Hilsen jordmor Siri von Krogh, GullSmokken"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå