Susanne-75 3 gutter! Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Hva spiser dere i løpet av en dag? Syns det er vanskelig å finne balansen hvor jeg går ned men ikke mister melka...Og vil ikke veie meg hver dag heller, så det tar litt tid før jeg eventuelt oppdager at jeg er på feil spor... Litt lei:-( *motivasjon kom til meg!!!*
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Frokost 3 skiver Lunsj 3 skiver mellommåltid 2 skiver middag 3 poteter og 1,5 kyllingfile e.l kvelds 2 skiver 3 frukt og masse grønnsaker.
Luni og go'gutten =) Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Starter alltid dagen med et glass ikke altfor kaldt vann. Frokost: 2 skiver, (ost+skinke+paprika, spesialsalami+agurk), 1 stort glass tropisk juice, kalsiumtablett+omega3 Banan+klementin, grønn te. Lunsj: Havregrøt med eple og kanel (porsjonpakning du lager i mikro, kjempegod!), vann Mellomat: Litt forskjellig. Koker meg ofte 2 egg, fordeler de og 1 tomat på 2 skiver. Vann. Middag: Har alltid noe grønt med. Går litt sport i det ) Kvelds: Har en skål med nøtter og tørkede frukter stående fremme hele tiden, denne er jeg spesielt glad i om kvelden ) Blir jeg fysen på noe godt, lager jeg meg en kopp lett-kakao.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Frokost: 1-2 skiver grovt brød + 1 glass meld Lunsj: Hjemmelaget salat (f.eks. noe grønt, tomat, agurk, litt fetaost, pinjekjerner + olje/eddikdressing) + en frukt ELLER havregryn+linfrø+gresskarkjerner, melk og sukker Middag: Det familien har på menyen, men kun en porsjon, vann å drikke Kvelds: 2 skiver grovt brød + vann mellommåltider: kaffe og frukt...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 ... har selfølgelig diverse pålegg på skivene mine da - varierer hva
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Spiser litt forskjellig jeg... bare for å komme iform igjen, har ikke såå mye fett å ta av, men ett par kilo karnsje. Samboern min har good peil på trening/kosthold osv, da han jobber med det! Husk bare å spis mange måltider iløpet av dagen. Jeg spiser 5 - 6. Grovt brød, havregryn, lett pålegg, frukt og grønt, ris istedenfor poteter og kylling/biff osv er jo bare kjempe sunt.
Petronella♡mor til to Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Litt forskjellig, men jeg spiser stort sett fast annenhver time hele dagen. Her eksempel på en vanlig dag: 8:00 Frokost: 2 brødskiver med pålegg (hva som helst pålegg egentlig, men holder meg unna peanutsmør, sjokoladepålegg og sånn type pålegg) 10:00 Mellommåltid: 1 sanse yoghurt 0,1% med musli frukt 12:00 Lunsj: 2 brødskiver el 2 knekkebrød med pålegg 14:00 Mellommåltid: En frukt - stort sett banan 17:00 Middag: Hva som helst, men spiser kun til jeg ikke lenger er sulten og stopper der 20:30 Kvelds: 2 brødskiver med pålegg Det er sånn omtrendt en vanlig hverdag for meg. Lørdager spiser jeg akkurat det jeg vil ha, men prøver å begrense meg bittelitt i inntaket )
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2007 Tusen takk for mange flotte svar, tenker ganske likt ser jeg! Jeg får bidra med mine tips; god dag mix med lettyoughurt som mellommåltid er kjempegodt! Nydelig og sunn middag; Laks og/eller torskefilet krydres m salt pepper og hvitløk. Ha litt olje i en ildfast form eller den dype formen til stekovnen. Skjer opp masse grønnsaker: paprika, brokkoli, gulrot, løk, sopp osv. Legg grønnsakene rundt fisken, og stek i ovnen i 20-40min, 225 grader, skru ned litt etter ei stund dersom du steker lenge. Du kan også lage dette med kjøttboller: kjøttdeig som du krydrer og har løk og hvitløk i, former de til og legger i den store ovnsforma. Her er det hele husets favoritt og vi lager det gjerne lørdags kveld, så godt er det;-) Server med ris:-9 Fikk LITT mer motivasjon nå... TAKK!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Har en veldig enkel slankediett. Gikk ned 16 kilo på 4 mnd rett før jeg ble gravid. Måtte avslutte dietten siden jeg ble gravid. Spiser 2 knekkebrød annen hver time. Spiser IKKE brød. Middagen spises før kl 18.00 og er sunt som fisk, kylling eller svin. Middagen overstiger ikke mer enn 500 kcal. Spiser meg aldri stappmett. Har en dag i uka hvor jeg har lov til å skeie ut med en god middag uten å tenke på kcal som er i den og drikker også hva jeg vil. Litt potetgull går også ann, men ikke en hel pose. Denne dagen er så klart lørdager.
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2007 Hei anonym, takk til deg også...Føler du at det er tilstrekkelig i forhold til amminga da? Det bør jo holde hvis man spise annen hver time...Hm kanskje jeg skal prøve den varianten...Har ikke spist godteri siden i fjor, potegull frister veldig!
♥ anonym♥ Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 he he, det er jo ikke så lenge siden i fjor da. :-) men jeg tror jeg skal slenge meg på den annhver time-knekkebrød greia.
♥ anonym♥ Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 skal man forresten ha pålegg på knekkebrøene?
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2007 Ja det må man vel ha?? Ellers blir det litt vel stusslig:-) Kjøttpålegg og masse godt grønt kanskje:-) Joho,motivasjonen fant meg igjen!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 25. januar 2007 #14 Skrevet 25. januar 2007 Skal pinadø prøve denne med knekkebrød :-) Men min størstesynd er jo at jeg vil ha sjokolade hele tiden :-(
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 25. januar 2007 #15 Skrevet 25. januar 2007 Men spiser du ikke etter 18 da?
♥ anonym♥ Skrevet 25. januar 2007 #16 Skrevet 25. januar 2007 ja nå fant motivasjonen meg også. hi ha! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå