Gå til innhold

November: Keisersnitt eller vanlig fødsel?


♥BergensJente m/ Keiser♥

Anbefalte innlegg

Er det mangen av dere her inne som måtte ta keisersnitt. Jeg ente opp med mitt andre hastekeisersnitt, uten at det var noe dramatikk over det. Men synest det blir mer og mer vanlig med keisersnitt. Kjenner så utrolig mangen som har måtte ta det. Så hvordan står det til her inne? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vaginal fødsel, og en fin opplevelse. Vondt gjorde det, men det gikk fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gruet meg vanvittig mye, men det ble en veldig flott vaginal fødsel som var unnagjort på 3 timer:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med ks med eldstemann(uoppdaget sete), var sengeliggende i ca 1 mnd:(

Med lillemann var det en fin fødsel(igangsatt to uker på overtid), tok 5 timer fra 1 rie:)

 

Vaginal før ks hver dag sier jeg, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her endte det med katastrofesnitt på både den første og den siste:(. Nr 2 var derimot vaginal og det var fantastisk! Det er så trist når man går glipp av barnets første minutter som man jo har lengtet sånn etter under hele graviditeten. Men heldigvis glemmer man fort og får være glad for at alt gikk bra til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde planlagt keisersnitt denne gangen pga store komplikasjoner sist. Førstegangen var det vaginalfødsel i 23 timer som endte med vakuumforløsning og sykt barn med fødselsskader.

Første gangen ble alt litt ekstremt og hele siuasjonen ble helt absurd, så jeg hadde en mye hyggeligere opplevelse nå med keisersnitt.

Kom meg fort på beina og det var ingen komplikasjoner, men jeg anbefaler ikke keisersnitt hvis det ikke er noen grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et delvis planlagt keisersnitt denne gangen pga akutt ks 16 mnd tidligere. Samboers familie får litt større barn enn det jeg klarer å få plass til, så jeg fikk bare gå til termin i håp om at hun skulle finne veien ut selv. Etter det regnet de med hun ville være for stor! Derfor var det satt opp ks på termindagen!

Var en en fin opplevelse og MYE bedre enn akutt, men håpet jo i det lengste hun skulle komme selv! Men var greit da jeg hørte hodemålet at det ble sånn, for der hadde de bomma kraftig på vekstkontrollene sine, og hun var allerede på termin en del større en storesøster. Ønsket ikke oppleve samme type fødselsforløp som med soresøster, for det var langt ifra hyggelig dessverre.

Ks er en flott løsning for de som har behov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...