Gå til innhold

hvor lenge kan babyen sitte i bilsete?


løv@

Anbefalte innlegg

Har prøvd å finne noe info om hvor lenge babyen kan sitte i bilen av gangen, evt. hvor lenge totalt på en dag. Noen av dere som vet? Har så lyst å kjøre hjem til Bergen og vise han frem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spurte helsesøster om det, og hun sa at når babyen er fornøyd og ser ut til å ha det bra så kan man jo kjøre litt lengre strekker, men ikke noe særlig mer enn 1 time om gangen. Så kan man ta en pause hvor man "strekker" ut babyen. Det er knekken i setet som ikke er bra sa hun, så det går an å legge et håndkle eller noe under rumpa på babyen sånn at babyen blir mer rettet ut.

Synes også det er dårlig info om det, når alle vet at babyen ikke skal sitte lenge om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har også lurt på dette... ska man liksom vekk babisn når ho søv? Når vi fær på besøk å ho søv så sett ho jo i bilstoln og søv... men e vi hos føreldran mine der vi har kurv å legg ho i så fløtta vi ho jo over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har tenkt å kjøre følgende

30 min kjøring så

30 min på ferge

1 time kjøring

god pause

1 time kjøring

45 timer ferge

40 timer kjøring

 

blir jo en del kjøring dette.. gutten er stor (nesten 6 kg) og sterk og sitter veldig bra i setet. Men vil ikke gjøre noe som ikke er bra for han. spurte helsesøster, men hun svarte bare ha og tja, som på alt det andre vi spurten henne om. Synes jeg får bedre svar her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hjemme hos mine foreldere (8 timers kjøring uten pauser) til jul. Da var lillegutt 3 uker. Vi startet tidlig om morgonen og regnet med å kjøre 3 timer for så å ha en god lang pause :-) Det ble vel ikke akkurat på slaget 3 timer mellom hver pause- noen ganger to, noen ganger 4.... Men turen gikk kjempefint! Det som er viktig å passe på er at barnet sitter med "riktig knekk" i hofta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått vite at man kan kjøre i 2-3 timer før man tar en pause, så jeg tror ikke det er noe fare.. Uansett så er det jo ikke hver dag babyen skal sitte sånn så tror ikke noe på at det er så ille nei.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapauten på sykehuset sa følgende til oss:

 

Kjør slik babyen ønsker, våkner babyen, stopper man og tar en god pause. Og så gjør man til man er fremme. MEN! Da er "kvoten" for å sitte brukt opp for et par dager sa hun. Var ikke vits å legge inn masse pauser, da tok det lengre tid og ryggen ble mer belastet enn nødvendig når man tok babyen ut og inn av setet hele tiden. Man skulle kjøre slik at "man kom frem". og så ikke bruke setet på et par dager. Måtte man, skulle vi maks ha babyen i setet en kort kjøretur.

 

Det var hvertfall beskjeden vi fikk .:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...