Gå til innhold

Bare min 2-åring som ikke bryr seg om tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han bryr seg ikke i det hele tatt.

Kan en gang i blandt sitte 4-5 minutter å se på f.eks Donald.

Men,verken Sabeltann,Elias eller andre ting bryr han.

Er jo bare glad til at han ikke bryr seg,men får intrykk av at de fleste 2-åringer elsker å se på tv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Johannes er heller ikke interessert i tv, og glad er jeg for det;-) Nok "tv-slaver" i huset fra før. Han vil mye heller være ute og leke, eller synge sanger eller andre ting. Vi har vært bevisste rundt dette også, ikke kjøpt inn dvd'er eller slått på tv på ettermiddagen. Etter å ha vært foreldre i mange år, og sett hvor avhengig barna fort blir av tv, har vi forsøkt å styre unna det så godt vi har kunnet... Høres kjipe ut kanskje...;-)

Skrevet

Min jente er to år nå, og bryr seg ikke nevneverdig. De andre ungene mine ser på, men hun sitter ikke i ro og ser på. Hun kan til nøds se en episode med Bananer i Pyjamas om morgenen kl ti, da er hun nettopp stått opp, og spiser frokost, som regel.

Vi har bare NRK og TV2 uansett, så det er kun barnetv om ettermiddagen. Vi lar de se dvd kun i helgene.Da benker hun seg, for å se på haiiiii (Stor ståhai), eller noe, men "attention span" er vel på fire-fem minutter, tenker jeg.

Skrevet

Gutten vår var overhodet ikke opptatt av fjernsyn da han var to. Eneste han likte var introen til et fiskeprogram som gikk den gang ( mye blått som flimret ). Nå ser han av og til på skjermen når det er skiflyving og kommenterer hoppet (" mista gulvet " , hans sekkebetegnelse for alt som faller eller blir kastet ). Er enig med deg i at det ikke er galt at små barn ikke dør etter å se på tv. Det kommer vel tidsnok uansett.

Skrevet

Ikke interessert her heller...eller, hun vil veldig gjerne at vi skal sette på dvd med barnefilm og hun skal se på barnetv om det er, men er bare interessert i et par minutter så er det nok...

Skrevet

min datter er 3 og heller ikke interisert i tv.har ett par filmer hun kan kansje kike i 5-7 min,men det er sjelden.

Skrevet

Han her i huset er ikke så veldig intresert heller. Han liker å sette på filmen og ta den ut. Og så synes han det er greit å ha som bakgrunnstøy. hihi

Men skjeldent han sitter å ser på en hel film eller barnetv.

Skrevet

Her ser ikke lille på tv i det hele tatt. Men vi har ikke tv`n på så mye på formiddagen heller, går mest i radio. Ho kan få innfall, og da er det teletubbiene for alle penga, men det er det eneste ho ser på også. Synes det er kjempe fint jeg:) Bedre det enn at ho skal se på tv hele tiden.

Skrevet

Min jente på 2 år og 4 mnd har nå de siste månedene begynt å synes tv er artig. Eneste hun synes er bra er fimlene(anbefales) og teletubbies. Alt annet bryr hun seg ikke noe om.

Skrevet

Trodde det var noe som først ble interessant når de ble sånn ca 2-2 1/2. Kommer tidsnok, tro meg. Problemet ditt blir snart hvordan du skal begrense tv-tittingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...