Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Alle er vi forskjellige, og svangerskapene likeså. Jeg lurer på om det er flere enn meg som begynner å bli noe sliten på dette tidspunktet? Selv er jeg i full turnus jobb ved et sykehjem, og kjenner at det er tungt. Spes. når vi kun er to på vakt er det stressende og jeg får lett hodepine da, og det er heller ikke annen råd enn at jeg må trå til både å løfte og annet som i grunnen ikke er så heldig når vi bare er to som skal dele på arbeidet. Vet jeg kan be om tilrettelegging og en ekstra person på vakt, men tenker hele tiden at jeg skal holde ut litt til. Vil liksom ikke være til for mye bry, da det har vært et voldsomt styr de to siste sv.skapene med å skaffe ekstra personale til disse vaktene. I tillegg veldig slitsomt å gå fra sein til tidligvakt. Har to små under fire år hjemme, så det er jo krevende bare det. Er det flere av dere som også har lave jernlagre? Mitt var bare på 7 ved min kontroll i uke 12. Ikke vært til kontroll e. dette, men skal nå til neste uke. Jeg føler meg egentlig aldri opplagt lengre, og opplever hjertebank og perioder med svimmelhet flere ganger om dagen. Mitt yngste barn er i tillegg en del våken om nettene, så det blir så som så med nattesøvnen mange netter, og selv om pappan trår til er det kun mamma som hjelper for den lille. Men etter noen dager fri har jeg det bedre, så jeg satser på å kunen jobbe fullt ivertfall ut februar før jeg evt. må be om å bli sykemeldt i deler av min stilling slik at jeg ikke er helt utslitt før den nye lille kommer. Men nå venter en lang helgevakt, og jeg gruer litt for denne. Tar jeg bare dag for dag så kommer jeg meg nok gjennom denne også, det er nå rart med det. Den lille i magen sparker og virker å ha det bra, så jeg tror nok det hele skal gå bra. Men merker at jeg er mer hissig på hjemmebane nå, og lett blir irritert over bagateller. Men et svangerskap er jo en jobb det også, og er man sliten kommer det vel lett til uttrykk på den måten. Dette var noen tanker fra meg nå i min 25. uke, og jeg blir veldig takknemlig for å høre hvordan dere andre har det. Vet det finnes et eget sted for disse tankene rundt hvordan vi har det i sv. skapet, men det er ikke så mye "liv" på disse sidene. Derfor prøver jeg her(: Ha en god kveld alle sammen
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Heisann! Er ikke så langt som deg, men er i uke 22, straks 23. Føler selv at jeg blir veldig lett sliten, må hvile veldig ofte, og det er ikke lett når man har en aktiv gutt på snart 3 år.. Jeg har vært sykemeldt siden slutten av oktober, jobber selv på sykehjem, nattevakt, men det fungerte veldig dårlig tidlig i svangerskapet å jobbe. Sliter oxo med Bekkenløsning. Du bør nok lytte til signalene kroppen din sender, og kanskje trappe ned på arbeidsmengden, eller prøve aktiv sykemelding. Det er nok ingen på jobb som takker deg etterpå hvis du sliter deg helt ut der. Det er jo mer enn nok å ha små barn, hus og matlaging, i tillegg til at det er jo ekstra slitsomt å gå gravid jo lengre man er på vei. Sover dårlig om natten gjør man jo også! Håper du finner på noe som gjør hverdagen din lettere framover, snakk med legen din om hvordan du føler deg, og kanskje dere finner en god løsning for deg sammen. Lykke til videre!
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Jeg er i uke 26 - og formen er topp! Jobber 100% som sykepleier på sykehus, og det går i grunn bra. Har fått fritak for nattvakter da, heldigvis. Klart jeg er sliten etter jobb, og spesielt etter kombinasjonen senvakt-dagvakt, men dette er min første så jeg kan slappe av hjemme etterpå. Skjønner det må være slitsomt når man har flere små og ta seg av etter jobb; derfor har jeg bestemt meg for å nyte denne tiden som bare er meg, sambo og magen.
ancka Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Jeg er i uke 24 nå, og merker veldig lite til graviditeten. Eneste er at det begynner å komme mage, men utenom det er alt bra. Jeg jobber i forsvaret og jobber 100% i tillegg har vi øvelser som foregår på kvelds og natterstid opp til to uker i måneden. Jeg sover ikke ute lenger siden det har vært 20 minusgrader i en periode nå, jeg kjører ikke stridsvogner lenger fordi det er trangt og rister mye og har droppa å ha på tungt utstyr som skuddsikker vest og våpen, men er ellers med på alt. For meg er jeg sikker på at nøkkelen til å ikke ha fått noen plager enda, er at jeg har trent regelmessig gjennom hele svangerskapet. Trener 5-6 ganger i uka, alt fra lange gåturer til svømming og løping på en maskin som unngår at det kommer dunk når man tråkker ned. Så alt er supert enn så lenge!!
Minnie_Moon Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Er i uke 25. Begynner å merke at ting blir tyngre rent fysisk. Magen begynner å bli stor, og kjenner at jeg blir lettere andpusten. Bortsett fra det er egentlig helsen ganske god. På det psykiske plan har jeg hatt en del humørsvigninger gjennom sv.skapet, og vært nokså hissig. Det har heldigvis ikke vært så ille nå de siste par ukene, og samboeren er veldig glad for det :-) Jeg jobber ganske mye for tiden. Mye overtid, og det tar på. Men det er godt også, for tiden går jo litt fortere når man er opptatt og har litt å gjøre. Jeg håper jeg kommer til å være i stand til å jobbe helt frem til permisjonen, og slik det ser ut nå, så skal det gå bare bra :-) Er en kontorjobb, så blir ikke så fysisk tungt da. Ellers styrer jeg mye med å få det klart til babyen kommer. Både når det gjelder papirer og søknader om permisjon, innkjøp av babyutstyr og ordne klart hjemme. Selv om jeg har god tid ennå, så kverner tankene rundt alt som må gjøres før den lille kommer.
@nita+Sebastian Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Jeg er i uke 24 nå (23+2) Formen er stort sett bra. Har hatt litt vondt i bekkenet de dagene jeg overdriver, og jeg merker at magen har beg å bli både stor og tung. Ellers er det humørsvingningene som er vanskeligst. Kommer vel av at jeg er så sliten om dagen. Prøver å ikke la det gå ut over de der hjemme så det blir ofte et varmt bad og tidlig i seng. Mannen min er veldig forståelsesfull disse dagene og kommer og varter meg opp på sengekanten <3 Jobber innenfor regnskap så det er mye jobbing for tiden. Det gjør i allefall at ukene går fort. Minsten er aktiv og det er jo kos. gleder meg til å hilse på han om ca 4 måneder )
Diva Muffin Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Jeg er i uke 25 og er ikke i superform (det har jeg aldri vært i svangerskapet) Blir sittende mye i ro, da magemusklene strekker seg sånn når jeg går ute, at jeg må stoppe hele tiden. Matlysten har dalt betraktelig de siste ukene, og sliter veldig med døgnrytmen. Den lille vokser og trives og er kjempeaktiv, hadde det ikke vært for det, så hadde jeg rett og slett blitt deprimert. Savner kroppen og energien før jeg ble gravid. SKIKKELIG syteinnlegg, har kanskje ikke den beste dagen
Lilleprins og mamma Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Jeg er i uke 26+1 og er i fin form! Har jobbet 100% hele svangerskapet så langt. Jobber i IT-bransjen så jeg også sitter mye i ro. Er flink til å gå meg noen runder i løpet av dagen så da går det greit. Blir fort sliten de dagene jeg har mye å gjøre og da ligger jeg rett ut på sofane når jeg kommer hjem. Har også en aktiv 2-åring fra før som krever sitt når jeg kommer hjem så jeg gleder meg til helg nå! god helg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå