Gå til innhold

November: Sunniva - og Majamamma


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Så i et annet innlegg at du er spesialpedagog.....Hva slags utdannelse har du? Jeg er førskolelærer med spesialpedagogikk. Ønsker veldig å arbeide som spesialpedagog. Har du jobbet noe som det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg:

Jeg har allmennlærerutdanning, deretter 2. avdeling spes.ped. Hvor mye spes.ped. har du?

 

Jeg har jobbet på spespedteam i kommunen i et halvt år, men det var bare et vikariat. Da fungerte jeg som veileder for støttepedagoger rundt om i barnehager - ikke ideelt egentlig siden jeg er lærer og ikke førskolelærer. Ellers har jeg jobbet mest med voksne, faktisk - både psykisk utvikingshemmede og "vanlige". Jobbet som lærer ved et aktivitetssenter her i kommunen, og hadde de psyk.utv. hemmede i musikk og drama, samt litt ADL-trening.

 

Hva har du jobbet med så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes kjempe spennende ut! Har bare 1 avd., er det ikke det de kaller det tro? De bytter jo navn på det i eningen:). Jeg har ikke jobbet som spesialpedagog. Var utdannet først nå i våres, og da var jeg gravid. Har derimot jobbet som fagarbeider på en avd tilknyttet skolen for barn med psykisk utviklingshemming. Har da mest jobbet med Downs, og noe med AD/hd problematikken i skolen. Fantastisk givende jobb!!!. Hvordan er jobbutsiktene der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er pr. i dag gode jobbutsikter, siden PPtjenesten bytter ut folk, pluss at feltet mitt (inkludering/tilpassa opplæring) er i vinden og mange skoler ønsker kompetanse på området. Jeg er så heldig at jeg har kontakter både her og der, og vet at jeg på sikt kommer meg inn der jeg vil.... men jeg må ikke drøye for lenge, man blir fort glemt!

 

Jeg hadde enormt utbytte av 2. avd. (eller hva det nå enn heter nå), og merker at jeg er mye mer "poppis" på jobbmarkedet nå som jeg offisielt kan kalle med spesialpedagog... I noen av de vikariatene jeg gikk i tidligere var jeg egentlig ikke kvalifisert for uten 2. avd., og følte hele tiden på at jeg burde hatt mer. Nå ser jeg at jeg både har hatt personlig og faglig utbytte av å bygge på litt mer.... Anbefales på det sterkeste!!!! Har ikke jobbet så mye (ett år) etter at jeg tok 2. avd. pga to relativt tette barnefødsler, men fikk langt flere jobbtilbud og ble ilagt mye mer kred etter det...Kanskje dette bare gjelder her på hedemarken, mulig det er annerledes der du bor???? Her er det i hvert fall svært vanskelig for førskolelærere å få barnehage/småskolejobber (støttepedagoger) fordi det er altfor mange om beinet. Lettere for oss allmennlærere....Hvor hører du hjemme i verden, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det desverre på samme måte. Jeg bor i Tvedestrand - og det er langt mellom jobbene. Ønsker ikke å jobbe som avd.leder i en barnehage, så jeg tror min vei inn må være å gå tilbake som fagarbeider fram til det dukker opp noe. Var max uheldig i mitt forrige vikariat - en av spesial pedagogene jeg jobbet under sa opp jobben, og jeg fikk tilbud om å overta. Desverre hadde jeg et komplisert svangerskap, som gjorde at jeg ble sykemeldt fra da. Ja, ja - det dukker vel opp noe:0).

Må reise helt til Kristiansand for å ta 2 avd. Har lyst etterhvert, men akkurat nå som Selma er liten - blir det litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...