Gå til innhold

November: Sunniva - og Majamamma


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Så i et annet innlegg at du er spesialpedagog.....Hva slags utdannelse har du? Jeg er førskolelærer med spesialpedagogikk. Ønsker veldig å arbeide som spesialpedagog. Har du jobbet noe som det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg:

Jeg har allmennlærerutdanning, deretter 2. avdeling spes.ped. Hvor mye spes.ped. har du?

 

Jeg har jobbet på spespedteam i kommunen i et halvt år, men det var bare et vikariat. Da fungerte jeg som veileder for støttepedagoger rundt om i barnehager - ikke ideelt egentlig siden jeg er lærer og ikke førskolelærer. Ellers har jeg jobbet mest med voksne, faktisk - både psykisk utvikingshemmede og "vanlige". Jobbet som lærer ved et aktivitetssenter her i kommunen, og hadde de psyk.utv. hemmede i musikk og drama, samt litt ADL-trening.

 

Hva har du jobbet med så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes kjempe spennende ut! Har bare 1 avd., er det ikke det de kaller det tro? De bytter jo navn på det i eningen:). Jeg har ikke jobbet som spesialpedagog. Var utdannet først nå i våres, og da var jeg gravid. Har derimot jobbet som fagarbeider på en avd tilknyttet skolen for barn med psykisk utviklingshemming. Har da mest jobbet med Downs, og noe med AD/hd problematikken i skolen. Fantastisk givende jobb!!!. Hvordan er jobbutsiktene der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er pr. i dag gode jobbutsikter, siden PPtjenesten bytter ut folk, pluss at feltet mitt (inkludering/tilpassa opplæring) er i vinden og mange skoler ønsker kompetanse på området. Jeg er så heldig at jeg har kontakter både her og der, og vet at jeg på sikt kommer meg inn der jeg vil.... men jeg må ikke drøye for lenge, man blir fort glemt!