Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Nå tror jeg at jeg skal prøve krystallfiolett på puppene. Vil bli kvitt soppinfeksjonen nå, etter 8 ukers behandling med Mycostatin. Vil gjerne høre fra andre som har prøvd krystallfiolett. - Hvordan gjorde dere det rent praktisk for at det ikke skulle bli så mye søl? - Hvor ofte penslet dere på? - Hvor mange dager måtte dere bruke det før dere ble bra? - Og hvor lang tid tar det før puppene (og evt. barnets munn) slutter å være blå... :-/ Anbefaler dere andre å bruke krystallfiolett mot soppinfeksjon på brystene? Håper på mange svar!
Jerry 82 Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Krystalfiolett er et sterkt middel, skal kun brukes i tre dager. Har du ikke fått hjelp hos lege eller ammehjelp? Vi brukte bare et q-tips, smurte på puppene før siste amming om kvelden. Gikk fint det, går ikke så lang tid før fargen blir borte, ihvertfall ikke i munnen til barnet. Men tror jeg ville kontaktet lege eller ammehjelp for å få litt veiledning når det gjelder dette middelet! PS: pass på så du ikke roter krystallfiolett på klær, gulv, eller noe for det er umulig å få vekk! Hos oss hjalp det heller ikke..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Smurte det på med bomullsdott og hansker på hendene. Jeg brukte bh og ammeinnlegg om natta for å ikke ødelegge sengetøyet. Tips: smør vaselin på barnets munn før du ammer, da unngår du mye av det blå. Det hjalp dessverre ikke for oss heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå