Gå til innhold

krystallfiolett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg at jeg skal prøve krystallfiolett på puppene. Vil bli kvitt soppinfeksjonen nå, etter 8 ukers behandling med Mycostatin. Vil gjerne høre fra andre som har prøvd krystallfiolett.

- Hvordan gjorde dere det rent praktisk for at det ikke skulle bli så mye søl?

- Hvor ofte penslet dere på?

- Hvor mange dager måtte dere bruke det før dere ble bra?

- Og hvor lang tid tar det før puppene (og evt. barnets munn) slutter å være blå... :-/

Anbefaler dere andre å bruke krystallfiolett mot soppinfeksjon på brystene?

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krystalfiolett er et sterkt middel, skal kun brukes i tre dager. Har du ikke fått hjelp hos lege eller ammehjelp? Vi brukte bare et q-tips, smurte på puppene før siste amming om kvelden. Gikk fint det, går ikke så lang tid før fargen blir borte, ihvertfall ikke i munnen til barnet. Men tror jeg ville kontaktet lege eller ammehjelp for å få litt veiledning når det gjelder dette middelet!

PS: pass på så du ikke roter krystallfiolett på klær, gulv, eller noe for det er umulig å få vekk!

Hos oss hjalp det heller ikke..

Skrevet

Smurte det på med bomullsdott og hansker på hendene. Jeg brukte bh og ammeinnlegg om natta for å ikke ødelegge sengetøyet. Tips: smør vaselin på barnets munn før du ammer, da unngår du mye av det blå. Det hjalp dessverre ikke for oss heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...