Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Hei dere. Jeg lurer litt på om det er noen som vet hva disse små tallene på flaskesmokken betyr!? Står 1, 2, eller 3 på de vi har. Ei venninne mener at 1 betyr at babyen kan bruke smokken når den er 1 mnd, 2 betyr fra 2 mnd osv... Jeg syntes det virket som om man måtte bytte smokk på flasken veldig ofte med dette systemet. Ei annen jeg har snakket med mente at tallene stod for hver sin aldresgruppe. Eks at 1 stod for 0-3 mnd, Tall 2 stod for 3-6 mnd... osv osv Noen som vet?!
janne82 Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 jeg tror det er antall hull det er i smokken... men har også noe med alder å gjøre. på pakkene til smokkene står det vel hva slags alder den er ment til. (det er avent sine du snakker om vel??)
feb.baby! Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 1- lite hull i smokken 2- litt større hull 3- noe større hull i smokken Tror ikke d har noe m alder å gjøre... bare hvor mye melk barnet får ut. Noen drikker jo fortere enn andre....
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Er forskjell, på noen flasker betyr det flere hull, på andre større hull. I Sverige og Danmark har de også nr 4, den egner seg til velling. Vi brukte nr 1 frem til ca 4 mndr, og nr 2 resten av perioden ( Avent)
jippii Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 På pakningen til avent sine tåteflasker står det: Nr.1 - "nevwborn"/ 0m+ (smukken har ett hull) Nr.2 - "slow"/1m+ (smukken har to hull) Nr.3 - "medium"/3m+ (smukken har tre hull) Nr.4 - "fast"/6m+ (smukken har fire hull) Mellom nummer 3 og 4, finnes det også en smukk for 3m+, kalt "varable flow". Smukkene har også ulike farger på pakningen: nr 1- gul nr 2- grønn nr 3- blå nr 3/4- blå/orange nr 4 - orange
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå