Gå til innhold

Flere gravide i ENGLAND?

Fridulf

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg nettopp ut at jeg er gravid og jeg bor for tiden i England. Jeg vet ingenting om hva jeg skal igjennom (praktisk)...altså, hvordan går jeg fram og NÅR? og ikke minst HVOR, til HVEM?

Har man 1 og samme jordmord man forholder seg til fra man møter henne til babyen er ute?

Først og fremst skal jeg bestille time hos legen og si jeg er gravid og hva gjør jeg nå? eller kan dere fortelle meg det.

NÅR bestiller jeg time hos legen og til å møte en jordmord?

Er sykehusene bra i England, får man bra bedøvelse?

Bor i Sheffield, noen i nærheten?

Klem:)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei og gratulerer!

Jeg bor i Bath og fodte en sonn i September.

Gaa til legen din saa snart som mulig, han/hun kan helt sikkert fortelle mer om hvordan det er i ditt omrade, den er ofte litt forskjellig. Hos meg fikk jeg forste time hos jordmor ved c. 12 uker - dette ble ordnet av legesenteret og jeg trengte ikke gjore noe selv. Jordmor kom paa hjemmebesok (tror ikke dette er saa vanlig!) og spurte masse sporsmaal, tok blodtrykk osv. Man faar en rosa perm som man skal ha med seg til alle timer. Etter det var det kontroll ca. hver 4 uke, oftere mot slutten. Hos meg var det 2-3 jordmodre, og det var forskjellig hvem som var paa vakt (men jeg traff den samme nesten hver gang!).

Det var utrolig bra oppfolging, og alt ble egentlig ordnet for meg (fikk hele tiden beskjed om naar jeg skulle komme neste gang, og hadde et telefnr hvor noen kunne naas hver morgen).

JEg var veldig fornoyd med mitt lokale sykehus - maatte ha keisersnitt, og det gikk veldig bra - de var veldig proffe. Tror nok du kan faa den bedovelsen du vil ha hvis du trenger det!

Fikk ogsaa veldig bra oppfolgning etterpaa - jordmor kom hjem til meg hver dag de forste 10 dagene, saa tok helsesoster (health visitor) over. Hun kom forst innom en gang i uken, og naa er det 'drop in' paa legesenteret om jeg vil.

Lykke til!

Klem fra Catrine

hei

jeg er ikke gravid lenger jeg heller, men stikker innom her og kikker av og til allikevel.

jeg var gravid her nede i 2005, men så var vi hjemme på juleferie da gullgutten bestemte seg for å komme litt tidlig. så jeg vet ikke så mye om fødsel her, men de har veldig fin oppfølging gjennom svangerskapet.

du bør gå til lege temmelig tidlig, de sender deg videre til jordmor.

de har i dating-scan i uke 12, da får du termindato. det er visst mer nøyaktig enn de sene undersøkelsene de har hjemme.

i uke 13-14 får du ta noen blodprøver som annslår sannsynligheten for ulike feiler med fosteret, disse er frivillige, og du får mye informasjon.

i uke 20 er det ny ultralyd, der de ser etter om alt er bra med fosteret.

de fleste sykehus opplyser ikke om det er gutt eller jente, men du får vite det privat om du vil

de har selvsagt også sider som denne de vanligste er www.bounty.co.uk og www.babyworld.co.uk

ellers anbefaler jeg deg også å sjekke ut http://www.nct.org.uk/ de har svangerskaps kurs, det kan jo være en fin måte å forberede seg til fødselen på, du får sikkert mye praktisk informasjon, og du kan lage deg nettverk med andre som da får barn rundt samme tid. de er seint i svangerskapet, så vi måtte avbestille, for vi hadde fått baby :-)

de bør bestilles tidlig.

nct har også sine nct sales, der en kan kjøpe alt mulig baby utstyr veldig billig og alt er visst nesten nytt og det er visst døds gøy. vi skal på et her den 3 mars.

en har en og samme jordmor som en forholder seg til hele svangerskapet, men får en ny for fødselen. du har sikkert ulike sykehus du kan velge mellom, det må du jo også ta stilling til, eller det er kanskje et birthing centre nær deg, om du er intressert i det. du kan gelt sikkert få bedøvelse av ulike typer.

ble mye info dette, men håper jeg var til hjelp gratulerer med "bump" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...