Gå til innhold

Byen, marka, bilen og bussen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en vogn som jeg både kan ha i byen, i marka, lett å få inn i bilen og opp/ned trapp, og som går greit inn på busser/trikker. Bør helst kunne brukes så lenge som mulig, både sommer og vinter. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vetikke hv du legger i let å bruke.

Om du skal ha den i marka på terreng, og i sanden om sommeren. Så er det viktig med høyde under vogna og god fjæring, så ikke baby rister seg bort.

Om du skal bruke trikk og buss er det kansje lettee med 4 hjul enn 3. Lettere å lødfte innog ut. Og dessuten lettere i terren å vippe på to hjul over tuer stener og annet.

O vinteren er det også greit å slippe å måke veien. Altså høyd under vogna.

3 hjuls vognene er som regel kortere og mindre både i sittedel, rgg og bein del.

Mange vegerallikevel 3-hjul fori eerltte å slå samen og løfte. Men kan ofte bli fort små i sportsdelen.

Om du skal ha en vogn lenge er kansje en Duo vogn best. Da bytter du til sportsdel ettehvert, og ofte er de større i sportsdelen enn kombivogner.

Skal du bruke den lenge også om vinteren, så er det viktig at sittedelenikke er for smal når barnet blir 1-2 år, slik at du får plass til vinterpose /tepper utenpå dress. Da er det også viktig at ryggen er lang nok og lang nok i beina.

Hvilken vogn du bør kjøpe vet jeg ikke. Du får se deg litt rundt og tenke nøye gjennom bruksbehovet ditt.

Selv har jeg hatt store barn og velger derfor en Duo vogn, fordi bagen er ofte større og lett kan brukes til å sove i de første månedene ved overnatting. Og det blir ikke så varmt i en større bag.

Dessuten er sportsdelen større og Ofte mere polsteret.

Har enda ikke bestmt meg for merke.

Men heller mot en Simo eller Emmaljunga. Bruker mest kollektivt og vil ha en vogn somlett kan løftes både foran og bak, derfor 4-hjul. De er også lettere å ha i rulletrapp, og å få opp og ned trapper .

Skrevet

TFK Joggster Twist! Kjempestor bag, stor og god sittedel! Gode hjul som fungerer på all slags terreng, stabil og god vogn..! Evt Easywalker Sky eller OTH, men OTH-bagen er ganske liten da, selv om hjulene på den er suveren - perfekt turvogn..!

Skrevet

Hadde samme kriteriene som deg når jeg oppsøkte butikken og skulle investere i vogn. Er mye i marka, har bikkje som også skal være med på tur så vogna må være stødig, er avhengig av kollektivtransport, vil ha en vogn som er lett å manøvrere i butikker ol., ønsket stor bag men samtidig en lett vogn. Fikk anbefalt TFK Joggster Twist, og selv om jeg bare såvidt har testkjørt den litt hjemme og sånn tror jeg at jeg har tatt det rette valget... Men det er MYE å velge i der ute, og det er sikkert mange andre som også er bra...

Skrevet

Tusen takk for tips og råd!! Det er ikkje så lett å gjere dette for første gong, so det er veldig godt å få tips!!

Skrevet

Hei.

Det er vanskelig å velge vogn. ...mye å velge blant.

Jeg har prøvd flere vogner og anbefaler EasyWalker SKY.

Grunn:

LETT!!

Stabil og sikker-testet etter EN1881

Stor og romslig bag.

Full liggestilling

svingbart framhjul

Liten sammenlagt.

Men viktigst: Tulla vår liker den godt og den er utrolig god å trille!! Både på lange turer og på shopping!

Transportbagen er også kjempekjekk. Den er som er trillekoffert og beskytter godt under reise. Greit med en trillekoffert når man skal ut å fly- mye stress fra før å ha med en liten. Slipper å pakke inn vognen på flyplassen og er sikker på at du har en hel vogn når du kommer fram:)

Håper du blir fornøyd med valget ditt!!!

Skrevet

Noen som hvet hva disse ulike vognene koster?

Skrevet

como hva legger du i stor romslig bag? det er jo en av de mindre bagene som finnst og ikke egnet til babyer på over 5 kg.

hvor litenbaby har du hatt ?

Ennbaby på ca 5,5 kg med vinterpose og da blir den bagen liten.

Dessuten er jo den sportsdelen åpen og ikke særlig egnet til turer i skog og mark i timevis. ikke noe beskyttelse rundt sidene eller hodet og kort beindel uten støtte.

Blir ikker det fort kaldt i den da?

Skrevet

Easywalker-bagen er da ikke liten..! Ikke Sky-bagen i hvertfall, den gamle modellen var mye mindre..!

Skrevet

Men korlei er det å ha tre hjul i for eksempel snø? Og blir ikkje vogna veldig brei bak? Møtte ei dame for ei stund sida som skulle inn på ein cafe, og vogna kom ikkje gjennom døra...

Skrevet

BUGABOO CAMELEON. Ingen over, ingen ved siden.

Skrevet

Noen trehjulinger er innmari brede, særlig Quinny-vognene..! Men TFK, OTH, Easywalker og Teutonia (for å nevne noen) er ikke spesielt brede, og allikevel veldig stabile og gode...

Alt kommer jo an på hvor mye snø, hva slags snø osv... Kombinasjonen barnevogn og ubrøytet, kram snø er jo ikke bra uansett om du har tre eller fire hjul, mens på nysnø sklir vogna frem... Jeg synes generelt at trehjulinger er bedre på snø enn firhjulinger, da man bare kan vippe den litt opp bak og bruke fremhjulet til å pløye seg frem :-) Og så er de jo så mye lettere også, så de sklir mer oppå snøen enn å grave seg ned..! :-)

Skrevet

Da vil jeg anbefale TFK jogster lll! Den med fast hjul... Det er ikke anbefalt å bruke vogner med svingbare hjul i om du går mye i marka! for det første kan den lett velte på ulendt terreng om hjulet ikke er låst, og om hjulet er låst kan låsemekanismen fort bli slått i stykker hvis du ikke er obs på store steiner eller røtter! Det blir ikke reklamasjon! Til Joggster lll kan man få kjøpt svivelhjul som lett kan moteres på om du skal gå i byen når det er bart eller på kjøpesenter... denne vognen er smal og går fint inn på de gamle trikkene og lett å få av og på både trikk og buss... Bruker du svivelhjulet er det anbefalt å låse det under buss eller trikketuren... Det gjelder alle vogner med svingbart hjul! Jeg har selv opplevd at vognen har begynt å trille pga hjul som svinger seg den veien det vil... hehe...

Lykke til med valg av vogn! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...