Gå til innhold

Hva bedriver dere dagene med?

Anbefalte innlegg

Er 40% sykemeldt ( er 22 uker) og plages med bekkenløsning. Sånn som det ser ut nå, er det godt mulig jeg blir 100% sykemeldt om ikke så veldig lenge. Jeg har også noen spontanaborter og en for tidlig fødsel bak meg, så legen har sagt at det er opp til meg selv hvor lenge jeg orker å jobbe.

Saken er den at jeg gruer meg til å bli fullt sykemeldt. Ofte føler jeg ikke at jeg bidrar med stort på jobben, men jeg er da i alle fall der og omgås andre voksne. Selv om jeg ikke orker så veldig mye for tiden, er det jo noe annet å skulle gå hjemme hele dagen.

Forrige gang ble jeg 100% sykemeldt på denne tiden, og jeg holdt på å bli gal! Ikke bare var jeg hemmet av BL sånn at jeg ikke orket særlig mye fysiske aktiviteter, men jeg følte meg i tillegg ganske ensom og kjedet meg enormt. Hodet fungerte jo like bra som før, behovet for sosialisering var jo også det samme - om ikke større.

Føler jeg trenger en plan hvis/når jeg blir sykemeldt, noe å fordrive dagene med annet enn å se alle episodene av Glamour og desslike.

Hva gjør dere når dere går hjemme? Alle tips og råd tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7943088-hva-bedriver-dere-dagene-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå vært sykmeldt i 2 måneder pga. bekkenløsning og er nå i uke 24. Den første tiden var jeg svært deprimert over å skulle være hjemme hele tiden. Jeg har 2 barn på 4 og 1 fra før, men har likevel aldri gått hjemme. Her har samboer tatt full permisjon begge ganger pga. min skolegang og av økonomiske årsaker. Overgangen var stor og som deg ante jeg liksom ikke hva jeg skulle gjøre om dagene.

Nå som jeg har hatt litt tid på å tilpasse meg vil jeg si at dagene går med til følgende. ¨

Jeg og barna står opp 2 timer senere enn når jeg var i jobb. Vi bruker ca 1 time her hjemme før jeg går til barnehagen med de. Denne turen tar gjerne en time fram og tilbake og med levering, da jeg ikke greier å gå så fort og 4 åringen går jo heller ikke så fort.

Så har jeg delt opp alt av husarbeid slik at jeg er opptatt med dette ca 2 timer hver dag. Klarer ikke så mye i gangen så for å ikke føle meg helt udugelig må jeg gjøre litt hver dag. Jeg lager også mer middag fra bunnen av selv. Blitt litt husmoraktig, hehe.

1 dag i uken er jeg på jobb ca 5-6 timer i aktiv sykmelding og har da tilrettelagte oppgaver. Får da litt sosialt samvær og føler også at de på jobben setter pris på at jeg er der selv om jeg ikke kan gjøre mine vanlige oppgaver. Aktiv sykmelding er kjempebra syns jeg. Har gått i dette i 2 uker nå.

Ellers blir det litt surfing på nettet, litt tv, leser litt, er med venner når disse ikke er på arbeid da. Så er det plutselig tid for å hente barna i barnehagen og da er jo resten av dagen grei. Barna skal etter hvert ned i halvplass og da blir det enda mindre vanskelig å finne aktiviteter. Likevel så blir det jo mindre tid med voksne, men dette har gått bedre etter som tiden har gått.

Til tider savner jeg arbeid veldig. Likevel kjenner jeg at jeg har så mye vondt nå at det er godt å kunne ta dagene som de kommer.

Heisann..

Jeg er 100% sykemeldt for tiden og er det t.o.m 16 feb . Jeg er i uke 14 og har mange uker igjen hvis jeg skal gå sånn resten av tiden.

Har bekkenløsning i tillegg så dagene mine går med til å enten å ligge på sofaen eller i senga å treikke litt.

Kjenner det på kroppen at jeg holder på å bli gal av å gå sånn, men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det.. og nå har jeg måttet kontakte hjemmesykepleien her i kommunen min for å få hjelp til å klare meg på dagene mens samboeren min er på jobb og gutten min er i barnehagen.

De dagene jeg klarer det så er jeg litt innom jobben for å snakke litt med folka som er der og holde meg litt oppdatert på hva som skjer. Mne jeg kjenner jo klart at dagene mine blir ensomme og kjedelige når jeg ikke har noen rundt meg hele tiden.

Og nu har jeg vært innlagt 3 ganger pga at hoftene har låst seg gang på gang. Kjedelige saker og legene sier at det er ingenting de kan gjøre for at det skal bli bedre. De prøvde seg med lumbago og hekseskudd, men da sa jeg at det var jeg ikke enig med dem i.. Har blitt teipet og skaffet meg belte, men ingenting hjelper når hoftene låser seg gang på gang.. og vondt som det er å..

Håper jeg ikke skremmer deg nå,men det er nå hva jeg fordriver dagene mine til med.

Om det er noe annet så er det bare å skriver tilbake...Jeg skal ingen steder... Jeg tar dagene bare som de kommer nå...

Yuma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...