Agne Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Forrige pp hadde jeg en lei streptokokkinfeksjon med veldig feber og div. Jeg er ikke sikker på om jeg da hadde el. Var syk i ca 14 dager. Jeg levde jo i troen på el, men testet neg. Denne pp har jeg pådratt meg en lei lungebetennelse og hadde i følge el- testen el rundt dag 13/14. Jeg klarte å få meg et lite nr. bare for å ikke gå glipp av en pp, men jeg er ikke noe overbevist om at jeg har hatt el denne pp. Er det noen som vet om el blir påvirket av om kroppen er syk eller ikke. Jeg har vært av disse personene som ikke noen gang har pleid å være syk, så det at jeg nå, siden i sommer har hatt tre perioder med sykelighet, gjør meg fortvilet. Jeg er utålmodig og ikke så rent lite oppgitt over dette som skjer med meg. Jeg har samtidig på følelsen at disse infeksjonene kommer som følge av ubearbeidet sorg over sa + det at jeg enda ikke har oppnådd noen ny graviditet. Kroppen min begynner jo å få det litt travelt nå. Negativt stress fører jo som kjent til sykdommer og da er det selvfølgelig viktig å ikke stresse. Dette forstår jeg så godt i teorien, men.... Jeg er nå i allefall lykkelig over at jeg får beholde håpet denne pp også. Noen som vet hvorfor en ikke skal ta "sulfapreparater" som bactrim de tre 1. mnd i et sv.skap?
skifer Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Vet ikke noe om det med sulfapreparater men det er fult mulig å bli gravid selv om man er syk,en venninne av meg hadde influensa,merket el og tvang seg til en kjapp en og fødte en sønn i oktober i fjor. Sykdom og stress kan jo utsette el men tror ikke at det kan hindre den. Men man har ikke nødvendigvis el hver eneste mnd i vår alder,så kan godt være du ikke hadde forrige gang. Får håpe det har gått bra alikevel,og at du kommer det ut av sykdommen med magespire. Lykke til og god bedring.
nungo Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Vet ikke så mye om dette, men jeg tror neppe sykdom av den typen kan hindre el. Mest sansynlig er vel at sykdommen "overskygger" symptomene på el, tempen stiger pga sykdommen osv. Men jeg er ganske sikekr på at du har hatt el både denne og forrige måned, så det var fint du fikk lagt inn en liten prøving tross i sykdom. Kjenner meg i øvrig godt igjen i det med sykdom på sykdom. Jeg også har slitt med det det siste året. Har aldir vært syk tidligere, men nå skal jeg bare høre om en sykdom, så får jeg den. For min del fannt jeg ut at det skyldes lave blodverdier, lavt jernlager og generelt utslit bl.a. pga to aborter. Etter jeg begynte å ta jerntilskudd og passe på å få nok søvn, har det hjulpet mye. Klart at vi blir påvirket av psyken vår; jeg syens ikke det er så rart om du er litt ekstra utsatt om dagen med alt det som skjer (eller skal vi si IKKE skjer). Du får bare prøve å være god ved deg selv, og som min sjef sier - når man likevel er syk, så gjelder det om å gjrøe det beste ut av det. Lån en god bok på biblioteket - tenn op i peisen - sett deg godt tilrette i sodfaen med plaid, varm te osv . God ebdring og lykke til med pp'en!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå