Gå til innhold

Til dere som har fått sykemelding..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fortalte dere til arbeidsgiver at dere var sykemeldt pga. graviditet? Tror jeg kommer til å bli sykemeldt men har ike lyst til å si til arb.giver grunnen, pga at jeg er bare 8 uker langt og vil ikke fortelle til omgivelsene før det ialllfall er gått 12 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fortalt det til arb.giver enda. Synes ikke hn har noe med hvorfor jeg er sykemeldt, siden det var så tidlig i svangerskapet.

 

Jeg skal fortelle det når jeg skal tilbake på jobb til neste uke. Må jo snart ha andre klær på jobb, magen kommer jo snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir videre sykemeldt etter permisjonen min nå er ferdig siden jeg enda plages med ryggsmerter, fikk bekkenløsning i forrige svangerskap. I første omgang kommer jeg nok til å bare si at det er ryggen, etter uke 12 forteller jeg at jeg er gravid igjen å er sykemeldt pga forebgygging av bekkenløsning i dette svangerskapet. Jobben min tilsier stor belastning på rygg å bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Arbeidsgiveren din har ikke krav på å vite noe om hvorfor du er sykemeldt. Selv sa jeg det da jeg var ca i uke 8, syns det var lettere med tilrettelegging og slikt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa at jeg er gravid, er 7+3. sjefen ble ganske sur når jeg sa att jeg ble 50% sykmeldt så jeg tenkte det ville bli bedre dersom jeg a att jeg var gravid. men niks han ble dritsur og pratet ikke med meg på 2 timer og når han da først pratet med meg så sa han att han hadde ikke overskudd til å se på skiftplanen og ordne vikar for meg nå. så dro han hjem og der sto jeg...dritt sjef...legen min som ville sykmelde meg fullt og jeg ville være grei med sjefen min og ta kun 50%...siste gang jeg er snill vertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til sjefen min da jeg var 7 uker. Men han har akkurat blitt pappa selv, så regnet med han ville være forståelsesfull. Tror det kommer litt ann på hva slags forhold man har til sin overordnede. Jeg synes det var greit at han visste det med tanke på event. arbeidsreiser, overtidsjobbing osv.

 

Men du plikter ikke fortelle arbeidsplassen årsaken til sykemelding. Gjør som du selv føler er best :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det overrasket meg egentlig veldig at det ikke synes på den delen av sykemeldinga du gir til arbeidsgiver hva du er sykmeldt for... På min del står det at jeg er sykmeldt pga hypermesis gravidarum (eller no), men det syns jo ikke på arbeidsgiver sin del! Så da kan man vel si så mye eller lite man vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt sykemeldt (enda) selv, men hvis det skjer kommer jeg nok til å si det til sjefen. Det funker nemlig sånn at hvis man blir sykemeldt pga svangerskapsrelaterte plager som det heter, får arbeidsgiver dekket pengene for arbeidsgiverperioden (de første 16 dagene er det vel) fra trygden.

 

Så jeg tenker slik at så lenge jeg ikke tror graviditeten kommer til å bli brukt mot meg (har fast jobb og en ok sjef) taper jeg ikkeno på å si det, pluss at arbeidsgiveren min tjener på det. Men jeg skjønner at jenter som har kjipe arbeidsgivere eller usikre jobber vegrer seg for å fortelle det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...