Gå til innhold

En litt dramatisk dag, men positiv til tross...

Gjest

Anbefalte innlegg

Etter 3 dager med bekymring tok jeg mot til meg og ringte jordmor og hun ba meg komme inn til sjekk. Jeg hadde nemlig ikke kjent liv til lillegutt siden mandag kveld. Jm fant fin hjertelyd, men han reagerte overhodet ikke på stimuli fra henne heller. Så hun sendte meg rett på Bærum sykehus til CTG og UL. Til tross for x antall glass sterk saft, solo + sjokolade ville han fortsatt ikke sparke eller flytte på seg. Og 3 leger senere, og uttallige forsøk på å provosere ham til å flytte på seg litt så vi fikk kjenne bevegelser, så gav de også opp.

Men alt var bra med ham da. Han hadde fin hjerterytme, alt så bra ut med vitale organer og han var normal i veksten. Bare forferdelig lat.. Jeg tror han har det fra sin far, som er meeget bedagelig anlagt.

Fikk beskjed om å komme inn litt kjappere neste gang jeg ikke kjente liv.. Men man vil jo ikke være hysterisk heller...

Det positive er jo at han allerede har lagt seg med hodet ned, og med hans bevegelsesmønster så kommer han nok ikke til å gidde å flytte seg fra den plassen før han må ut!

Håper dere hadde en fantastisk kveld på Egon. Jeg savner dere nå.. Kjedelig å sitte hjemme nå som jeg er proppet på sukker.. Om ikke gullet reagerer på det så gjør i allefall mammaen det. Jeg har vasket tøy, tørket støv og støvsugd hele huset og tvunget mannen min til å rydde ferdig kjelleren, for i morgen kommer den nye sofaen jeg har bestilt. Dakal... ;o)

Fortsetter under...

Du vet å skremme vettet av oss! Det var så godt å få melding fra deg at alt var i orden, vi satt og tenkte på deg og håpet på det beste. Lettelsen var stor :-) Godt man blir tatt på alvor, skjønner hva du mener med at man ikke vil være hysterisk. Men det er alltid bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Savnet deg også, men skjønner at du ble sliten etter den store dagen i dag. Vi hadde som vanlig en veldig koselig kveld, eneste aberet var at servitørene på Egon's hadde plassert oss på flere småbord istedet for vårt vanlige langbord, så det ble litt asosialt i forhold til det. Det - i tillegg til at vi må finne oss et sted som tåler litt flere barnevogner - gjorde at vi har bestemt oss for å flytte seansen til neste gang. Tid og sted kommer :-)

Ellen kom med sitt lille nurk Sebastian, og det var helt sprøtt og veldig fantastisk å treffe han som bodde i magen til Ellen sist vi så henne. Tror flere av oss fikk litt sjokk over hva som faktisk venter oss, men vi er i en tilstand av fornektelse fremdeles. Han var ihvertfall helt skjønn, og noen stolte (og litt modige ;-) liksomtanter fikk holde han.

Det var stort :-)

Hei:)

Ja du var savnet og bra at de fikk sjekket at alt stod bra til med deg. Tulla mi har iallefall ikke satt seg med hodet ned enda. Her er det full rulle og masse tumulter hele dagen lang. Men hos meg er det langt mer aktivitet i magen de dagene jeg tar det helt med ro. Mens de dagene jeg gjør mye og har fullt program så er hun rolig.

Vi håper vi ser deg neste gang:)

God helg og ta vare på deg selv og den lille.

Lurte på hvor det var blitt av deg i går ja! Flott at du ga beskjed om at alt var i orden med deg og junior, begynner jo fort å lure og blir litt småbekymret, vi er jo en gjeng med hønemødre;)

Sebastian begynte å skjelve med underleppa på t-banen på vei hjem så jeg var redd han skulle begynne å hyle, men han sovnet igjen heldigvis. Han var en smule sulten når han kom hjem så han var den lille vakumsuger'n. Like greit for da hadde mamma'n hans melkespreng så det holdt:)

Så bra å høre at alt var vel! Vi savnet deg i går og tenkte masse på deg. Det var veldig beroligende å få beskjed om at alt var vel og at din baby bare hadde en latere periode.

Synes det er så fantastisk at vi blir tatt på alvor når vi ringer med bekymringer. Og det er greit å slippe å høre at man er hysterisk og uerfaren 1. gangsfødende. Det tar jeg som et bra tegn på at vi er igode hender.

Min baby har ikke snudd seg enda, og det mye store bevegelser om dagen. Men mindre spark enn før. Det er kanskje en ny fase man går inn i.

Vi koste oss på Egon i går, og det var kjempegøy å se lille Sebastian. Han var helt super skjønn!!

Det ble helt uvirkelig at en av oss plutselig har en baby....hjelp!

Jeg ble i hverfallfall rørt til tårer, det skal ikke så mye til om dagen.

God helg!

Så utrolig godt å høre at alt var i orden! Og ikke minst godt å høre at du ble tatt så på alvor. Bedre med en sjekk for mye enn å gå og bekymre seg!

Vi hadde det veldig hyggelig som vanlig, og så gøy å se Sebastian! Så utrolig skjønn! Neste treff kommer det vel i hvert fall to barn. Jeg har jo nå bare 11 dager igjen til termin, men er innstilt på at det kommer til å ta lengre tid.. Noen i denne gjengen må jo gå over termin også :-) Men skjer det jo noe ganske snart, kan det hende at jeg dukker opp med barn nr 3. (Foreløpig er dette helt uvirkelig for meg, burde vel begynne å gå opp for meg snart...)

Annonse

Tusen takk for koselige ord jenter! Jeg hadde veldig lyst til å være der i går. Sett Sebastian og greier.. Sukk. Jeg får ta det igjen neste gang,..

Dagen i dag har vært rolig og avslappende. Jeg har kost meg i bassenget og der likte tydeligvis junior seg også, for DA kunne han lage liv. Så neste gang jeg er bekymret pga lite liv skal jeg ta meg en tur på svømminga, og vente på livstegn. Sukker funker tydeligvis ikke på han her!

Hilsen en veldig lettet og nå mye roligere 1.gangs fødende!!

Ha en fantastisk helg alle sammen!

så bra at alt er vel med deg og lillegutt! Det er kjempebra at legene og jordmor tok det alvorlig og fikk sjekket godt opp.

Fikk også inntrykket av at man ikke blir regnet som hysterisk i det hele tatt når man ringer inn og er bekymret. Jeg fikk jo også beskjed om å komme rett til sjekk når jeg falt på isen.

Det er helt klart bedre med mange sjekker for mye enn en for lite!

Savnet deg masse på Egon i går! Neste gang tror jeg vi går for Fridays på aker brygge. Ny meny og greier :-)

Det er bra du pisker mannen din litt rundt :-) De har bare godt av det hehe

goooood helg!!!

Kjente det gikk kaldt gjennom hele meg når jeg fikk høre at du hadde dratt på sykehuset for å sjekke liv. så det var godt å høre at alt var bra og at han kun var litt lat. Godt å høre at man blir tatt på alvor på sykehuset og får den hjelpen man trenger

Det var veldig koselig på torsdag. Lille Sebastian var der og han var bare så skjønn!!! Ble litt uvirkelig å tenke på at jeg om noen små mnd skal ha en liten gutt selv. Var en merkelig følelse. Håper du er fornøyd med den nye sofaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...