Gå til innhold

Hva er "lite liv" ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Himmel.... jeg er så nervøs... vil så gjerne kjenne en kickbokser i magen min... men det får jeg visst ikke...

I går kveld kjente jeg ikke noe fra 1900 til 0200.. Forsøkte å spise noe søtt, drikke noe kaldt etc... men ingenting skjedde.

Var derfor til kontroll på føden - og fikk beskjed om at alt var ok. Med CTG på magen kviknet snuppa vår til og jeg kjente mange bevegelser.

I dag har jeg kjent liv - men det kan ikke akkurat kalles spark... bare mer det at hun flytter bittelitt på seg... Det kan jeg kjenne en gang i timen eller sånn...

Blir så redd for at noe er galt med henne, lurer på hvorfor hun er så slapp etc... Hun har aldri vært noen storsparker tror jeg... men hvordan vite... jeg har aldri vært høygravid før og aner liksom ikke hvordan det "skal være" i forhold til spark..

Noen som vil dele sine erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 37 uker i dag...

Skrevet

Min lille i magen er stort sett veldig livlig, men for et par uker siden ble ho uvanlig rolig et par dager og jeg ble litt bekymret.

Ringte da til jordmora mi, som fortalte meg at en skal kjenne minst fem bevegelser i løpet av 20 minutter en eller annen gang på dagen...

Skrevet

Ikke lett å si, men jeg fikk beskjed av JM at det kan være når man kjenner vesentlig mindre liv enn jeg er vant til. Opplevde det på slutten av uke 37. Ringte sykehuset og fikk komme til sjekk. Alt var fint, og mens jeg venta kjente jeg selvsagt masse liv (etter 15 timer med lite liv). Etter dette har det stabilisert seg med bevegelser. Men ikke like mye som før. Noe som visstnok er vanlig på slutten, da babyen begynner å få det trangt. Selv har jeg en teori om at det ble mindre bevegelse fra da hodet festet seg hos babyen. Så jeg er ikke urolig for dette lenger. Men veldig glad for at jeg dro inn og sjekka om alt var ok.

-Nå er det bare 1,5 uke til termin. Venter i spenning!!

Skrevet

Jeg har litt under to uker til termin, og bevegelsene til ungen har forandret seg veldig etter at hodet festet seg merker jeg. Jeg kjenner bevegelser mange ganger i løpet av dagen - omtrent like ofte som før, men det er ikke lengre sånne kraftige spark og slag, men mer at jeg kjenner barnet flytte litt på seg, gni en albue litt inni der osv...Jeg har fått høre at så lenge man merker at det er liv der, og det ikke er mye sjeldnere enn en er vandt til så er det ikke farlig.

Skrevet

takk for svar jenter, hører ut som jeg er ganske lik flere av dere... kjenner jo liv inni der...

Hører bare om andre gravide som er ømme fordi babyen sparker sånn, og slik er det ikke her gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...