Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har spist reker under graviditeten, og har ikke tenkt på at det kan gjøre noe skade... men kom over et innlegg der noen lurer på om det er skadelig, så ble jeg plutselig usikker... Spurte legen min tidlig i svangerskapet, om det var noe som jeg ikke skulle spise, og da sa han at jeg kunne spise det jeg ville.... Det eneste han frarådet var Sushi... men reker spises jo også rått....???? Noen som vet??? Er i uke 37 nå..
Tre små;) Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Reker spiser man vel ikke rå?? Jeg har spist reker og har ikke dårlig samvittighet for det.. eneste jeg har hørt man ikke skal spise er blåskjell og det som er inni krabbene..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Ukokte reker er grå, kokte er rosa. Så jeg får håpe du har spist de rosa? Det er det samme som hummer; svart=ukokt rød=kokt
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Man kan spise reker, og også blåskjell!! Se mattilsynets sider...
tessa 82 Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Reker spises ikke rå! Og sushi er ikke farlig...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Heisann! Rekene er grå før de blir koket i vann fra havet, og rød når de er kokt. Så rekene kan du spise, de er kokt som bare det. Godt og sunt er det også.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 HAHA, det var godt at jeg signerte med anonym :) spiser jo ikke reker rå!!!! HIHIHI, ler meg i hjel..... like greit å holde seg anonym også nå Takk for svarene uansett!!! P.s: er egentlig ikke dum altså, har høyskole utdanning, en bachelor-tittel til og med... HAHA!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Men, tenk så gøy om rekene hadde svømt rundt og vært rosa da???? Det hadde jo vært litt koselig det også....=)=)=)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Ja til rosa reker og lyseblå elefanter
findus Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Reker er stort sett kokte når man kjøper dem i butikken :-) Og veldig gode. Nam nam.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå