Gå til innhold

Lønn for å dra på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som veit om pappaer har krav på lønn di dagene han blir med på UL? nå bor vi jo 2 timer unna sykehus,så han blir borte heile dagen..men har han krav på lønn? vi venter twins så vi e oftere å oftere inne på UL! Noen som veit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min måtte innarbeide timer nok til å dra eller ta det igjen senere. tror det er litt opp til hver enkelt arb. giver.

Skrevet

Min kjære fikk fri med lønn når vi var på UL, men vi bor bare 10 minutter unna sykehuset så det var jo bare snakk om en times tid hver gang. Vet at mamma selvfølgelig har fri med lønn til alle sånne ting, men tror egentlig ikke pappa har det. Og hvis han i tillegg må være borte hele dagen.. jeg vet ikke jeg! Hør med arbeidsgiveren hans da vel!

Skrevet

Det er vel vanligvis bare mor som har permisjon med lønn for svangerskapskontroller ettersom trygdekontoret dekker dette. Men han kan søke om velferdspermisjon og dermed få arbeidsgiver til å dekke dette. Må bare ha en god grunn for at han bør være med (du har vanskelig for å kjøre f.eks). Arbeidsgiver må ikke innvilge velferdspermisjon (men gjør det i mange tilfeller), hvis ikke må han jobbe det inn.

Skrevet

Han har ikke krav på det, men noen arb. givere er greie! Vi er jo ganske ofte på UL pga tvillinger og han fikk betalt fri på ord. UL, men de andre måtte han avspasere. Vedr. transport får jeg taxirekvisisjon.

Skrevet

eg får ikke taxi.. bor jo to timer unna sykehuset..blir for dyrt for di!! så d må bli buss(ikke F... heller) eller så må han kjøre,for eg blir så trøtt under turen at eg sovner,å d vill eg ikke gjøre mens eg kjøre sjøl! =)

Skrevet

kanskje du kan snakke med legen din om han kan få en eller annen form for sykemelding for å bli med? Det er jo viktig at du drar dit og enda viktigere at du ikke faller i søvn om du kjører selv!!

Skrevet

Ok.. Jeg kan ikke ta buss jeg på grunn av formen min. Bor 30 min fra sykehus, og legen mente at det var ikke min feil at jeg ikke fikk fødeplass i min egen kommune... Må jo betale 120 kr i egenandel hver vei da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...