Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 har du for varmt vann når du blander grøten?
IdaJacobine Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Synes grøt varierer mht hvor klumpete det blir - feks maisgrøt blir vedig! Ellers pleier jeg å forsøke å helle på nok vann m en gang, hvis den blir for tørr blir den ekstra klumpetet!
Bonusmamma13 Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2007 Bruker nykokt vann for da blir den passe varm etter jeg har blandet den ferdig med fruktmos..
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Jeg blander med kald mme/vann og varmer i micro. Da blir det ingen klumper.
♥Prinzessin♥ Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Det enkleste tipset i verden: Hell vannet oppi først og bruk gaffel til å vispe ut grøtpulveret mens du heller det i. Hell det sakte i slik at du klarer å vispe det inn i vannet. Grøten blir jevn og fin, helt klumpfri!
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Hvis vannet er for varmt når du blander inn grøtpulveret blir grøten klumpete. La vannet avkjøle seg litt, så slipper du så mye klumper.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Bruk stavmixer, d e supert. Blir ingen klumper
Totoromammaen Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Har samme problem av og til, spesielt med maisgrøten. Det hjelper å tilsette litt kaldt vann etter at du har rørt rundt. Et annet tips er å ha litt matolje i (jeg bruker olivenolje og lillepia eelsker det). Det gjør grøten smidig, samtidig som det er sunt og "smører" fordøyelsen slik at babyen ikke får hard mage . Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå