♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Har dere begynt med fast føde?? tenker da mest på dere som fullammer....
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 En kan ikke fullamme dersom en gir fast føde.... he, he... Men neida, jeg gir ikke annet enn mm foreløpig
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2007 Hehe;) mente selvfølgelig "ammer";)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Hei Vi begynte med litt smaksprøver for 2 uker siden, er nå oppe i 3 teskjeer med maisgrøt ) Hun er 4 1/2 mnd!
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Jeg fullammer enda, Sofie er snart 4 måneder... Vet ikke helt når jeg skal begynne med grøt, hun er en stor jente (7 kg, 66 cm), og har fått to tenner nede (AU!), men det er nok ikke så lenge til jeg kommer til å introdusere litt smaksprøver..
krølle... Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Har begynt å gi han litt vann med bittelitt eplejuice i. Og så får han smake litt andre ting på fingeren, men ikke så mye at det kan regnes med i kostholdet tror jeg. Håkon er forresten 4 mnd i dag.
komplett familie Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 har gitt småsmaking når han virker interessert. Hvis han følger veldig med på hva vi spiser så ordner jeg litt til han. Han er fornøyd med et par smaksprøver, så snur han seg vekk. Regner med at det kommer seg etterhvert. Har hørt at man kan begynne med smaksprøver så lenge de viser interesse for hva vi spiser. Fikk et tips i dag av en homeopat - avocado! Er sunt, godt og bra for magen. Virker ikke forstoppende! Tenker å prøve det snart.
Lille søtnos Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Jenta mi er snart 4 mnd. Nei, ikke enda. Fullammer. Har ikke planer om noe annet enda så lenge hun virker fornøyd.
tiah Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Vesla er nå 4 mnd pluss noen dager.... Her går det kun i morsmelk enda. Det vil det nok gjøre så lenge hun er fornøyd, vekten er grei og helsesøster ikke sier noe. tror jeg utsetter prøving så lenge som mulig mot 6mnd siden det er det som er rådet, men tar vel en uke av gangen.
Yara Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Jenta mi er 4 mnd den 28. Vi fullammer fortsatt:)
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Her i gården så gies det smaksprøver på mye forskjellig og de dagene jeg føler jeg har veldig lite melk får hun også en liten porsjon grøt iblandet eple og bananmos. Hun er veldig intressert i alt av mat og blir illsint når jeg drikker ting foran henne og hun ikke får. (spesielt cola, for det synes tydeligvis så godt i glasset...) Hun får også litt Hipp epledrikk til de aller minste. Synes den er ganske god og har blitt sint hver gang vi har tatt vekk flaska etter hun fikk litt i dag;) hehe..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har ei jente som er 5 mnd 3 februar. Begynte med smaksprøver da hun var 4 mnd. Har holdt på med det nå i 3 uker, noen dager har jeg ikke gitt henne. Blander i litt frukt mos og nå begynner hun og like det. Idag spiste hun litt over en 1/2 dl med grøt. Jeg begynte litt for å venne henne til litt vanlig mat, hun tar ikke flaske. Derfor er det greit at hun liker grøt hvis far skulle passe henne, da kan jeg ta meg en tur. Viktig og kunne lufte seg litt en gang i blant, etter snart 5 mnd hjemme syntes jeg far kunne ha mulighet til å passe henne.
Tiddelidu Skrevet 25. januar 2007 #13 Skrevet 25. januar 2007 Lillegutt er 4.5mnd, og vi ammer bare enda. Tenkte kanskje å begynne litt snart, men får se.. Så lenge jeg har melk nok, så stresser jeg ikke.
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #14 Skrevet 25. januar 2007 Fullammer enda,er 4 mnd.og 1 uke straks.Stresser ikke så lenge jeg har nok melk:)
*toppris* Skrevet 25. januar 2007 #15 Skrevet 25. januar 2007 gir nestle grøt på kvelden før han skal legge seg, ellers går det i mm... får frutti innimellom begynte for en uke siden, han er snart 5mnd..
meg & to små vampyrer Skrevet 25. januar 2007 #17 Skrevet 25. januar 2007 Ja, min lille er 4,5 mnd og får smaksprøver på fruktmos. 1-2 ts per dag eller som i dag fikk han smatte litt på mango i slik babysafe feeder. Han elsker frukt. Han er også intr i all mat jeg spiser ellers... men han får jo ikke smake av det da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå