Gå til innhold

Har dere damer noen hobbyer da?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Dere kjenner siikkert til det - det har blitt mye mindre tid til hobbyer nå...

 

Men har jeg tid, strikker eller hekler jeg litt, det går jo fint mens jeg sitter på tven. I ventetida før fødselen satt jeg inne i varmen med beina høyt og sydde "Tilda-figurer", men har ikke brukt symaskinen etter fødselen. Har kjøpt noe stæsj til scrap booking, men det ligger foreløpig bare i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du spør om sånt, så føles det litt som om du spør om hva jeg gjorde i mitt forrige liv ;) Jeg pleide å reise mye og har bodd i 5 land de siste 7 årene. Jeg pleide også å være en treningsnarkoman, men gikk opp mye i vekt i svangerskapet. Jeg hadde total bekkenløsning og endte med å sitte og spise alt jeg så.. Har jo fortsatt med det også etter at Emma kom til, så på et eller annet tidspunkt har jeg lyst til å begynne å trene igjen og iallefall få av meg de ekstra xx kiloene. Men er jo alene med Emma så blir nok bare et par ganger i uka. Ellers har jeg lyst til å begynne å tilbringe mer tid utendørs og dra på turer i skog og mark og nytte det fine som Norge har å by på :) Lurer på å melde meg inn i turistforeningen, men dette er foreløpig bare løse planer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager kort, men har jo som du sier ikke så mye tid til det nå om dagen. Nå bruker jeg vel det meste av fritiden til å være på dib:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det "meste for de fleste" egentlig, men tiden strekker ikke til. Selv før jeg fikk Karsten hadde jeg aldri tid til alt jeg har lyst til... Trøster meg med at det er fordi jeg stort sett synes det meste i livet er spennende! ;o)

 

Elsker å reise, men har ikke reist så mye som ønskelig. Har vært i alle verdensdeler (men kun Sør-Amerika, ikke nord...) Neste reisemål er nok "bare" Norge. (Har allerede sett mer av Norge enn mange.) Liker å være ute, sykle, telte, dykke, kano, slalom, skøyter... Elsker å ligge inne på sofaen med en god bok og SJOKOLADE! Elsker å farte omkring og treffe nye bekjente eller gode, gamle venner, gå på kafé eller hjemmefest, byen er jeg lei. Koser meg masse her inne med diverse hobbyer, Panduro-katalogen bruker jeg gjerne tre dager på etter at jeg har fått den. Siden det ikke er tid til alt jeg ønsker å gjøre så prioriterer jeg hovedsaklig scrapbooking for tiden. Er en data-frik, spiller PC-spill (eks World of Warcraft. Yes, I am a nerd!!). Lager hjemmeside.

 

Etter at Karsten kom blir det lite tid, så nå er det hovedsaklig å dra med Karsten fra treff til treff på dagtid. Etter at han har lagt seg er det DIB, lesing, hjemmeside eller scrapbooking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "mitt forrige liv" (som noen nevnte) bodde jeg nesten i stallen mellom jobb og hjemme med mann :)

Hadde hest på helfor og trente masse og deltok i konkurranser, men nå har jeg jo såvidt vært i stallen...

 

Jobber med å skaffe meg hest på halvfor sånn at jeg kan begynne å ri igjen et par ganger i uka....

 

Ellers blir det mye farting på treff, venner og familie som skal se snuppa og pc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mye i strikking og hekling! Fikk litt dilla, så sitter hver ledige stund, trodde ikke jeg kunne strikke, helt til i høst. Kjøpte garn og oppskrifter på Nøstebarn, og det var jo ikke vanskelig! Så nå går det unna!

Hvis man kan kalle shopping en hobby, så er det min! Bor ikke langt fra sentrum, så veien til butikkene er alt for kort!

Har også et scrapbooking prosjekt på gang, men ble litt lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig utålmodig av meg så alle mine hobbyer må kunne gjøres unna kjapt... Liker godt å male (abstrakt riktignok!), har prøvd meg litt på scrapping, (foreløpig bare julekort) men har lyst til å drive mer med det, syr litt (hvis jeg får hjelp) lage ting - igrunn bare være litt kreativ (selv om resultatet ikke alltid er til å skryte av).

 

Liker veldig godt å gå tur, har en hund som trenger tur så vi er ute omtrent hver dag. Skulle ønsket at jeg kunne trene litt mer dressur med ho, men nå er hunden 3,5 år så det toget har vel gått... men lærer henne litt triks innimellom. Går også litt på fjellet, har kjøpt Ergo bæresele, mangler bare en turdress så skal Maja få være med på fjellet utpå vårparten.

 

Og å fiske:-) Enten fra båt eller berg!

 

Og ikke minst å lage mat og å bake... det blit litt for kjappe middager for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største hobby er nok hester og siden vi har egen gård så er jeg så heldig å fortsatt få drive litt med det. Men tiden med dem er mektig redusert!! Men når vesla blir litt større så vil jeg nok få mer tid igjen :) Vi har 15 stk på gården og de går jo ingen sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis trening, shopping og reise er en hobby, så har jeg vel hobbyer :) Har bestandig trent mye ( Fotball og håndball ) , men de siste årene har jeg trent på helsestudio. Trente masse under svangeskapet også, helt frem til 18 juli ( da satte samboer foten ned ),, etter 6 uker hjemme med lillegutt så klarte jeg ikke å holde meg unna treningssenteret lengre :) Så nå er vi på mor og barn trening 2 ganger i uka + at jeg er på egentrening de andre dagene, da er lillegutt på barnepassen på treningssenteret ( for en genial oppfinnelse)

Så var det shoppingen da,, har skodilla og har nå fått dilla på å kjøpe ting til lillegutt ( Dvs klær klær og atter klær, ++ sko da ) Ellers så har jeg alltid vært glad i det sosiale, er mye på kafe, dib treff og på besøk til kjente og kjære,, og lillegutt han er med :) Reising har jeg alltid likt, spesielt til sydlige strøk og selvsagt shopping byer ( he, he ) Det kommer vi til å fortsette med selv om lillegutt har kommet til.

Den nye hobbyen min er vel å sitte på dib`en :) en fin hobby det da..!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller fotball.Så blir mye trening! veldig godt at jeg har så mange rundt meg som stiller opp:) godt å komme seg litt ut på ettermiddagene.

Beg. også å trene 6 uker etter fødsel. Det føltes som å ha sittet i rulle stol å skulle lære seg å gå.

La jo på meg nesten 25 kg i sv. skapet. men alt og litt til er borte med trening og amming.

Som dere andre så er jeg også inne her å ser litt på innlegg og svarer i blandt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...