minime<3 in belly Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Jeg lurer på hva "fagbetegnelsen" på den streken heter. Har lyst til å lese mer om den og hvordan den kommer og hvorfor og div sånn. Men jeg aner jo ikke hva den kalles... He he Jeg lurer nemlig på om jeg begynner å få den... Ikke at det plager meg men jeg er veldig nysgjerrig på den... hehe
**Hege&Amalie** Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 linja negra eller noe sånt tror jeg...
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 på norsk kaller vi den fødselsstripen, på latin -linea negra..
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Iflg. svangerskapskalenderen fra Jordmor Siri heter den linea fusca? Så hvor har du negra fra?
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 svangerskapsboken som jeg fikk med legen... hvis man søker på linea negra også så ser man jo at det kommer opp at det er fødselsstripen..
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 men kan være at latinnavnet "fuscus" betyr "mørk" (slo opp i min medisinske leksikon, ble litt nysgjerrig...), og linea er jo linje. men finner ingenting på nett om linea fusca når man søker på det..
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Så rart at Jordmor Siri skriver det da. Jaja- da fikk jeg hvertfall det oppklart:-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Hvis du googler "linea+negra" så får du opp ganske mye informasjon om "streken". Bl.a at den ofte kommer i 2.trimester, at den oftere kommer hos damer med mørkere pigmenter i huden og at noen forskere mener at folat-tilskudd reduserer mørkheten på stripen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå