Gå til innhold

tips ang 3 bilseter i baksete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sete med base i midten pga 2 punktsele,trenger nytt sete til gutt på 3,5 år,som senere kan overtas av minsten,trenger et som tar liten plass,men må kunne brukes begge veier...

noen tips??

hvilke sete brukes til 5 åring?er det nok med pute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til gutten på 3,5 år ville jeg kjøpt Akta Graco Duologic som babyen kan overta når han blir stor nok til putesete. Duologic er bare bakovervendt, men det gjør jo ingenting for babyen skal jo sitte bakovervendt i flere år uansett :-) Dessuten tar det enormt liten plass i bredden! Hvis du absolutt må ha et som kan snus så ville jeg gått for Britax Two Way Elite, Brio Zento eller Akta Graco Cosmic... Disse er lange i ryggen og kan brukes bakovervendt av gutten på 3.5 år en god stund til før babyen skal overta det :-) 5-åringen må ha pute med rygg, 123-sete, feks Maxi Cosi Rodi XP, Recaro Start eller Concord Lift Evo PT... Og et av disse ville jeg kjøpt til 3.5åringen når han skal snus fremover også, bedre å sitte i trepunktsbelte fremover enn 5pktsbelte :-)

Lykke til!

• 4 uker senere...
Skrevet

vi har 5 åringen i midten med 2p sele, pluss Römer Vario. Dette er en pute som plasseres forran barnet, slik at barnet har feste høyere enn med bare selen. Ikke lett og forklare. men hvis du går inn på britax.no og ser på 3 år oppover puter, så vil du se den på den siden.

Vi fant ikke ut av dette setestyret, da vi fikk ny bil med bare 2p i mitten. Så jeg ringte rundt og leita etter seter som kunne festes med 2 p. sele, og det er det veldig få av setene som kan stå forovervendt og bakovervendt. Så da ble løsningen altså Vario. Denner er godkjent i Norge og den er faktisk veldig fin, barnet får et lite bord også;)

Sikkert veldig seint å få svar av meg nå, men det er et tips til flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...