Gå til innhold

klyster før fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til andregangsfødende.... Noen som syns d va greit å tømme tarmene like før fødselen? Mister man all kontroll under fødselen elle??

gruer meg faktisk litt t klyx og evt urin-kateter.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg fikk ikke klyx før fødselen (ville heller ikke ha det), men man presser jo faktisk så mye og på samme måte som når man er på do da... det er klart det da ikke er så lett å holde på det man ikke har i hånden liksom... men det er helt normalt, og jm er nok vant til det. :)

lenge til termin da? :)

Skrevet

Jeg tok ikke klyster sist gang, og da ble det litt å tørke opp for pappan under pressriene.......så denne gangen kommer jeg til å ta klyster. Var ikke flaut, det er helt naturlig, men nå har jeg gjort det en gang og trenger ikke en ny gang. :)

Skrevet

Er det pappaen som må tørke bæsjen???

Da vet jeg iallefall hva jeg skal ha før fødselen...

Skrevet

Tror jeg også vil ha klyx da ja....

Skrevet

Hei

Jeg tok klyster før fødsel sist, og har tenkt til å gjøre det igjen uten tvil!!

Anbefaler virkelig å få det, men da er det bare å sette kursen mot toalettet med en gang:)

Skrevet

Jordmor forklarte i går at det er som å tråkke på en tube hvis man ikke tar klyster. Det kommer avføring og det er helt normalt, så da synes hvertfall jeg det er greit å tømme tarmen før fødsel.

Hvis både blæra og tarmen er full så blir det en del trangere mellom skambenet og halebenet... :-)

Skrevet

Jeg fikk klyster sist, og er glad for det! Fikk også kateter da jeg ikke klarte å tisse "selv" og kjente faktisk ingenting!! Hadde gruet meg litt til det, det høres jo vondt ut, men kjente som sagt ingen verdens ting!! Så jeg gjør gjerne begge deler om igjen. Har ikke lyst å tømme tarmen på jordmor, selv om man sikkert "driter" i det der og da... Bokstavlig talt! :)

Skrevet

Jeg tok ikke klyster forrige gang. Men jeg hadde hatt løs mage de siste dagene, og da sa JM at det ikke var nødvendig med klyster. (Fordi kroppen selv tømte tarmene på den måten)

Men om jeg ikke har løs mage på samme måte denne gangen, tror jeg nok jeg ville takke ja. Men hadde spurt om å få sette den selv. (Det får man vanligvis lov til dersom man spør)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...