Gå til innhold

Gode råd om varme-kilde på barnerommet?


-carina-

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert har sett i ett av mine andre innlegg så tenker vi å flytte Karsten inn på eget rom. Er bittelitt kjølig inne på det rommet, så vi skulle ha hatt en eller annen form for oppvarming.

 

Vi har sånn elektrisk oljeovn, men de er jo brannfarlige, skal ikke benyttes i nærheten av barn. Noen som har noen gode forslag til en barnevennlig oppvarmingsmetode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha jkøpt en vanlig vegghengt panelovn - tilbud på Maxbo nå (til og med 27. tror jeg) - har oversikt over byggevarer, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma skal ikke inn på eget rom ennå, men når hun skal så tenker jeg liksom at jeg kjøper en vegghengt ovn, men en slik som man kan henge høyt. Ser liksom for meg noe lignende en baderomsovn... Men ikke sikker på om det er praktisk... Ellers er vel varmekabler det neste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på sånn vegghengt panelovn, er vel det vi har tenkt å kjøpe. Men blir ikke de fryktelig varme, da? Kanskje det hadde vært en idé å kjøpe en sånn ovn til å henge høyt oppe på veggen... Har veldig lyst på varmekabler, men litt dyrt å rive opp gulvet for å legge ned sånne kabler. I hvert fall siden vi tenker å flytte igjen om 4-6 år, ikke verdt å investere så mye penger da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en sånn vegghengt ovn med termostat når vi pusset opp rommet til Tiril.

Den står vel på 18-20 grader og det er akkurat passe sovetemp der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men blir ikke en sånn en ovn varm? Jeg tenker at om noen måneder så kan jo krabaten krabbe, da kan jeg vel ikke ha ovnen på i fare for at han skal komme borti den? Eller finnes det sånne barnesikre vegghengte ovner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes barnesikre vegghengte ovner. Var inne på Glamox sin hjemmeside nå, og de har en som blir max 60 grader på overflaten. Nå er det rett nok ganske mye, men med termostat innstilt lavt vil den gi god temperatur i rommet uten å være til fare for at barnet brenner seg når det tar på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...