Gå til innhold

Kor lenge etter fødselen har ein brystspreng????

Anbefalte innlegg

Skrevet

helde på å bli gal av d...gutten min er 2 månedar og det er like gale som d var då han var nyfødt....

har mykje melk da...spruten står...og han har problem med og svelge unda...d er like gale natt og dag...må skifte klede om natta og ligge på fleire lage me handukar...ikkje akkurat særlig behageli...

har sånn kopp som eg sett på brystvorta når eg ikkje ammar...og slår det over oppsamlingsbeholdera...er ca 150ml per dag per pupp....håpar snart at produksjonen skal gi seg,,,,,har ikkje behov for og pumpe meg...har jo heilt sikkert snart litersvis me mm i frysaren....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis han ikke greier å svelge unna hjelper det å pumpe litt før du begynner å amme, men på den annen side, jo mer du pumper ut, jo mer melk får du. tilbudet reguleres av etterspørselen. vet ikke hva du skal gjøre egentlig. hadde bare skikkelig spreng de to første ukene så ga det se litt. men har mer enn nok med melk.

lykke til, håper det ordner seg. vær glad du har nok melk i hvertfall, mange som sliter med deg og ønsket de hadde motsatt problem;)

Skrevet

sliter med DET skulle det selvfølgelig stå:)

Skrevet

Helt seriøst, har du vurdert å bli melkedonor? Melkebanken kan trenge mm fra de som har i bøtter og spann. Kontakt sykehuset der du fødte, har de bank så tar de noen blodprøver og slikt. Penger får du også, og pumpeutstyr.

Du blir ikke kvitt overskuddet før du slutter med oppsamlerne. Du trenger press mot brystvorten for å unngå at det renner der (ringeknapp-trikset). Dytt den inn når melken kommer på den andre siden. Ha innlegg over.

Skrevet

på d sjukehuset som eg fikk gutten min på tek dei ikkje imot melk.det er fordi dei ikkje har permatur avdeling der fikk eg fortalt...og skal eg levere til næraste permatur avdeling blir det nestn 3 timar i bil...å det synst eg er litt vel....

får prøve ditta ringkapp trikset ej da:;)alt for å bli kvitt litt av overfloden....

Skrevet

har hørt at man ikke får noe særlig penger for melka. ca 100 kr for 1 liter. stemmer dette?

Skrevet

Varierer litt på situasjon og sykehus, fra 125-600(!)kr... Det er jo bare å spørre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...