Kondis som en murstein Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Min har nå på to uker variert fra 3 cm - 0,8 cm - 1,7 cm - 2,7 cm - 1,9 cm Legen som målte den til 0,8 (etter premature rier), sa at den ikke kom til å bli noe lengre, for det var ikke mulig (var den forkortet, så var den forkortet). Men jeg har jo fått andre tall etter det... Er det forskjell fra lege til lege som måler? Eller kan det være andre årsaker til at den forandrer seg slik?
HappyJoy Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Har hørt at det kan variere fra lege til lege hva målet blir. Var hos legen og fikk målt til 2 cm. Ble da sendt til sykehuset pga premature rier og en minskning av livmorhalsen fra 3,5-2cm på to dager. Når jeg kom på sykehuset ble den målt til 2,9 cm og det var kun en time senere. Har slitt med dette hele svangerskapet. Min har økt og minsket og det sier min lege r normalt... Har altid blitt lenger når jeg har hatt sengeleie.. Håper du fikk et svar som hjalp!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Hei Dette hørtes veldig kjent ut. Jeg hadde i mitt forrige svangerskap dynamisk livmorhals. Det betyr at under kynnerne ble livmorhalsen forkortet, mens den gikk tilbake etter at kynneren er over. I dette svangerskapet har det ikke gitt utslag, men livmorhalsen min ble sist målt til 3,3 cm uten kynner. I sist svangerskap var jeg gravid med tvillinger, og da er det jo større press. Hadde sengeleie......
Kristobal Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Jeg ahr lenge hatt mye kynnere, men livmorhalsen er heldigvis ikke påvirket av dette. Men jeg lurte på når disse problemene startet for dere? En god venninnne av meg er bare i uke 20, har forkortet livmorhals og mye kynnere. Er så bekymret for at hun ikke skal holde på den lille lenge nok. Gikk dere tiden ut selv om dere hadde forkortet livmorhals?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå