Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Vi har lyst å gifte oss, men har ikke det største budsjettet. Vil ha kirkelig vielse, og tenker tanken på å ha festen hjemme. Er det helt "teit" eller? Har aldri i verden råd til å holde fest i lokale og bestille mat. Pappan min er kjempe god til å lage mat, så hva om han fikser den? Event.forslag til mat? Ellers gode råd og tips? Blir vanskelig ang hvem vi skal be og ikke...
animal Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Jeg anbefaler deg å gå inn på bryllupsdebatten her på DIB, der vil du sikkert få kjempemasse gode tips, de fleste der holder jo på med bryllupsplanlegging. Lykke til!!
komplett familie Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 det trenger ikke å bli dyrt selv om man leier et sted. Lei et klubblokalet el. , og få to kokker til å lage mat. Få noen venner til å servere. Ikke la din far stå med maten, husk at han skal gifte bort datteren sin - ikke være kokk! Det du sparer mye på er å be færre mennesker! Vi gjorde det slik, og det ble den beste dagen i vårt liv - bortsett fra da Elias ble født da =)
vi blir 4 :o) Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 synes ikke det er teit i det hele tatt! et hjemmebryllup kan jo bli fantastisk koselig! *plukk blomster og lag borddekorasjonene/brudebuketten selv.. *dra til sverige og kjøp eventuelt alkohol der.. *også kan dere jo ønske dere penger i bryllupsgave og betale litt av bryllupet med det! *kjøp brukt brudekjole, det er mye billigere enn å leie! også kan du selge den for en slant etter bryllupet også.. eller bare en søt sommerkjole ) * jeg synes man også kan spørre gjestene om de kan ta med en rett eller kake hver også jeg.. iallefall nærmeste familie og venner! sånn slipper man unna dyr bryllupskake også ) * titt i aviser og blader og få ideer til fotograferingen.. også få noen du kjenner til å ta bilder.. ofte man glemmer morsomme og fine oppstillinger når man skal bli tatt bilde av og ikke har en proff fotograf. * hva med spekeskinke/melon til forrett... varm middag også jordbær og is til dessert.. enkelt å lage hjemme vi skal gifte oss til sommeren og har valgt å be kun de som betyr mye for oss og som vi har kontakt med.. onkler og tanter jeg ikke har sett på 3 år blir desverre ikke bedt! sånn blir det i dag når det er så dyrt å gifte seg.. ble litt ivrig jeg nå..hehe.. lykke til .o)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Tusen takk for gode råd:) Skal noteres!! Pappan min ELSKER å lage mat, så jeg tror ikke han blir lei seg for å få den oppgaven..Men det får han bestemme selv.
Lille søtnos Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Vårt bryllup i korte trekk...: Hadde det hjemme, men det ble helt topp da vi tok ut alle møblene og satt inn langbord. Noen nye bilder på veggene og lekre dekorasjoner på bordet, og stuen var en helt annen! Fikk familien til svogeren min til å lage maten. De tok seg av alt på kjøkkenet kvelden i gjennom, til og med oppvasken! Kjøpte inn mye av maten i sverige. Særlig kjøtt og alkohol kan man spare mye penger på ved å dra dit (avhengig av hvor i Norge du bor selvfølgelig) Venninner av min søster serverte. Min mor lagde bryllupskake (marsipankake, 3 høyder). Noe av den kan jo lages kvelden før, resten lagde hun på morgenen når jeg var hos frisør osv. Hun var også toastmaster. Ba nærmeste familie og venner (35 stk). Det at vi hadde det hjemme begrenset muligheten til å invitere flere, så da ender man opp med de aller nærmeste. Var for oss akkurat passe mange da vi ikke ønsket å ha det for stort. Hadde en natt på hotell i Norge, for så å dra på bryllupsreise til utlandet (vi dro til Tyrkia, billig å reise dit og billig å være der som turist). Bryllupet vårt var helt fantastisk, "rimelig", og veldig personlig! Lykke til med forberedelsene!
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Vi hadde et "økonomibryllup". Følgende gjorde vi; Leide lokale (2500 for et døgn inkl vasking) Kjøpte alle drikkevarer i Danmark/på taxfree. Jeg laget selv maten med hjelp fra lillebrors venn som var kokkelærling (han tok seg av alt som skulle serveres varmt) 4 av lillebrors venninner serverte og skjenket. Lillebror, servitørene, jeg og svigersøster pyntet lokalet. Venninne som er frisør fikset håret for meg. Svogern min tok bildene. Lånte bil av bestekompisen min. Fikk isbiter og de tingene som manglet på kjøkkenet fra jobben min(jobber som servitør) Handlet all mat selv!!! (det sparer du mye penger på!) Alt jeg pyntet med var ting som var enkle og billige men stilige. (kubbelys, sånne pyntehjerter i glass, "kvister" fra Black Design, brudebuketten som "centerpiece" osv) Rull med design papirduk fra Binders. Kjolen kjøpte jeg for 2500 (ikke hvit brud, men nesten) Svigermor laget bryllupskaken. Venner og familie laget resten av kakene. Og sist men ikke minst, ønsk dere penger fremfor ting så vil det ikke gjøre like mye om dere går litt over budsjett;)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Tusen takk, her var det mer å notere:) Supert forslag med å flytte ut noe fra stua. Tror vi berger med å ta ut den ene sofaen faktisk:)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 hvor mye penger har dere brukt på byllupet sånn ca?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå