trønder ¨med jente på 2år¨ Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 time til ul?? er 16 uker på vei på søndag, men har ennå ikke fått time til ordinær ul... å når skal en bestille time til jordmor??
kulemagen Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 tror jeg fikk brev i posten omtrent i uke 16 (da skulle jeg til å ringe for å sjekke om de hadde glemt meg...). Ring og sjekk evt, det er lov å mase litt...
Jeenie Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 jeg ringte nå på mandag og da hadde det ikke engang blitt sendt henvisning fra legekontoret... er 15+4 i dag... så håper jeg får brevet i posten i løpet av neste uke engang iallefall...
Bebbies i magen Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 da hadde jeg ringt sykehuset jeg, hørt om de har fått papirene. Var på UL når jeg var 17+3, tror jeg det var. Jordmor bestilte jeg time til når jeg var 10 uker, hadde første kontrollen når jeg var 14 uker eller no sånn. Jeg er førstegangsfødende og ville ha et møte med jordmor for å snakke litt om hva jeg kan forvente fremover og sånn. Men det kan jo være litt ventetid hos jordmor så ring henne du og få en time. Det kan hente du får i uke 24, det er det som er neste kontroll etter UL.
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Jeg var på første kontroll når jeg var 6+4, og en ukes tid etterpå lå innkallingen til St.Olavs i posten.
**Min nydelige Milla** Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Hos meg har det tatt tid. De har vært trege, selv om de mottok henvisninger fra meg når jeg var i uke 8 ca. Jeg fikk brev om UL i går, og jeg er i min 18 uke. Jeg fikk time noen dager ut i februar. Så de er ikke alltid raske. Ring og mas
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Jeg er i uke 13 nå fikk brev nå om time i uke 18.. Rart du ikke hr hørt noe.
Misan Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Jeg fikk brev bare to dager før! Og den dagen var umulig så kjapt innpå, så jeg fikk skyvet den et par dager - i morgen skal jeg dit. Jeg er 19+0 idag.
Anquor Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 jeg er 12+3 idag, fikk brevet mitt på mandag skal 8.mars, og da er jeg 18 uker på vei..... er vel ca 2 uker siden jeg var med lege sist...
Love my kidz Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Jeg tror nok kanskje legen har glemt å sende inn henvisning, eller så kan det ha kommet bort i posten eller noe. Sjelden det skjer, men man vet jo aldri. Jeg ville ikke gått og lurt lenger i alle fall, først ville jeg ringt legen og spurt om de virkelig har sendt henvisning, hvis så, så ville jeg ringt sykehuset og etterlyst time. Det er bare tre-fire uker til det er for sent altså, så heng i! Man MÅ ha gjort unna ul før uke 19-20, fordi at fra da av vokser fostrene ulikt slik at man får ikke beregnet termin lenger.
scubagirl med scubababy Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Jeg fikk time til UL når jeg var på kontroll på sykehuset jeg. Jeg ble henvist til spesialist på sykehuset, siden jeg har kostregulert diabetes og høyt blodtrykk. Jeg var der 8. januar. Og når jeg skulle gå bestilte jeg like gjerne ny time i skranken. Fikk da time 5. mars. Det er da en kontroll med ordinær UL. Skal til fastlegen min til tirsdag. Der er det ingen ul, men jeg håper å få høre hjertet slå allikevel. Høres nesten ut til at ingen sykehus/leger har noe "fasit-svar" på når det er vanlig å sende henvisning til UL jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå