Frk. Vable Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Har sikkert vært masse spørsmål om dette før, men kan man bade hjemme i sitt eget badekar når man er 30 uker på vei? Eller er det fare for infeksjon da? Vet at man ikke kan ta boblebad... Har så lyst å ta meg et bad når jeg kommer hjem fra jobb.....
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Så lenge slimproppen ikke har gått skal det ikke være noe problem...bare du passer på å ikke overopphetet
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 jeg har gjort det omtrent hele sv.skapet bortsett fra 1 tri. har forstått at det er ingen fare og jeg synes det hjelper rygg og bekkenplagene mine mye.
Skilpadden Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Så lenge ikke vannet har gått er det ikke noe problem. Skulle ønske jeg også hadde badekar. Da ville jeg ligget der hele dagen!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Jeg bader ihvertfall annenhver dag. Badekaret er det eneste stedet jeg føler meg tilnærmet normal og nesten vektløs. Kos deg :-)
mayaya Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Klart du kan! Du kan til og med ligge der når riene har startet, som smertelindring. Men er vannet gått, ville jeg vært forisktig. På sykehuset får du også ligge i badekar :-)
feb.baby! Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Ja. Både jordmoren min, legen og fysioterapauten min sier d IKKE er farlig å bade. Jeg bader i varmtvannsbasseng en gang i uken. Er i uke 35 nå. Mange andre gravide som trener sammen m meg. Noen av de nærmer seg termin....
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Du kan trygt bade, men dersom du har varmt vann kan fostervannet i teorien bli overopphetet. (Det holder kropsstemperatur uansett om det er varmt eller kaldt ute, så det skal være varmt og en god stund før det blir overopphetet). Det som da kan skje er at babyen blir litt slapp og sparker litt mindre så lenge den er varm, men dette skal komme seg igjen når det blir avkjølt igjen. I følge legen min kan man bade helt frem til fødselen starter. Det er godt lukket der nede, så det er ingen fare for infeksjon. *grønn av misunnelse på deg som har badekar*
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 tror det med at man skal være forsiktig med boblebad er pga av at på slutten kan vi få blodtrykksfall da. infeksjonsfaren kommer ikke før vannet har gått har jeg forstått.
Emma Erika Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Hej du!! Jag badar var enaste dag i mitt bubbelbadkar går hur fint som helst och har alltid gjort det! Ær ju det bæsta som finns med lite goda oljor och bra musik kan inte finnas något mer avslappnande tror jag..år 32 uker på væg. Det eda som saknas ær et glas rædvin men nu ær det inte långt undan!! Kos dig i badet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå