Gå til innhold

Vektnedgang/stabilvekt gjennom svangerskapet


2søtesmåh

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen av dere har gått opp kraftig i et svangerskap, men greid å holde vekta nede 2. evt 3. gang??? Jeg gikk opp over 30 kg første gang. Prøvde da og holde vekta nede, men gikk ikke. Nå er jeg gravid igjen. Vektoppgangen hittil er helt lik (2kg+++ i uke 11) enda jeg har prøvd og prøver virkelig hardt å holde vekta nede. Vil det virke på sikt, eller er det som jeg frykter, ingenting å gjøre med svangerskapsrelatert vektoppgang??? Har nemmelig fryktelig lyst til å slappe av litt med treninga og matplanlegging.... Trener nå 6 dager i uka (1 time ergometersykkel) og spiser godter/snacks en dag i uka (i små mengder ellers blir jeg kvalm) og spiser 5 små måltider daglig. Går ofte sulten mellom disse for som sagt, jeg tenker på mengden mat jeg får i meg i forhold til før graviditeten. Nåe jeg enda ikke ser resultat (ønsket 0kg opp enda en periode) så har jeg lyst til å slutte å gå sulten og trene 3 gang i uka. Er blitt veldig slitsomt å trene i det siste......

 

Noen med erfaring? tips? HAR NOEN GJORT NOE FOR Å STANSE VEKTOPPGANG OG GREID DET??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gikk opp 22 kg 1. gang... fikk de ikke av til jeg ble gravid med nr 2. Gikk faktisk ned under svangerskap nr 2....fra 93 kg til 86 da jeg hadde født. Da trente jeg hele svangerskapet. :o) Forbrenningen din øker betraktelig når du er gravid så d e meget effektivt å trene. Ellers passet jeg hva jeg puttet i munnen og spiste mye frukt og grønnskaer. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det vil hjelpe på sikt da :o) Tar tak i alle halmstrå her jeg nå, men har gått opp en kilo siden forrige torsdag :o( SKal fortsette fram til over neste legebesøk i uke 24 iallefall, så får jeg se...

 

Spiser bare frukt før tolv jeg da. Også "vanlig mat" og måltid fra ett og utover til senest halv sju.. Etter det spiser jeg ikke, da man helst ikke skal spise de tre siste timene før leggetid. Jepp, legger meg halv ti...(og akkurat nå kunne jeg i en periode godt ha lagt meg ved barne-tv tider...) Takk for svar. JEg la forresten på meg 36.6 kil på et år, det året jeg var gravid. Nå skyldes 4-5 kilo at jeg sluttet å røyke da. Og etterpå har jeg ikke kommet ned i normalvekt igjen nei. Hadde igjen 10 kilo....

 

Vel, er vel bare å smøre seg med tålmod.

 

Lykke til alle dere andre også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Litt nyskjerrig eg med tanke på det du skreiv om trening under svangerskapet,og at du gjekk ned. Kor mykje trente du,og kva trente du i svangerskapet? Og så er jo appetitten min sånn på topp når eg går gravid,og styre denne lysten då?? he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...