Gå til innhold

Lite bevegelse for tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner liv hver dag, og flere ganger om dagen, men det er så mye mindre enn det har pleid å være. Hadde en rolig periode for 3 uker siden, men det ga seg.

Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Skal på kontroll på onsdag, men synes det er litt lenge å vente på å få vite om alt er bra, men samtidig vil jeg ikke være hysterisk og ringe føden heller hvis alt er bra.

Med førstemann hadde jeg en rolig periode på denne tiden, og fikk ul på sykehuset. Alt var bra da, og det viste seg at jeg kjente lite fordi morkaken lå på framsiden av magen. Det gjør den denne gangen også, men jeg synes likevel det er rart at det plutselig skal bli så mye mindre liv.

Jeg pleier alltid å råde folk her til å ringe føden hvis de lurer på sånne ting, men det er ikke så lett å ta opp telefonen å ringe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal ringe jeg! Det er så lett å si både at babyen blir roligere nå som den er litt større og drikk litt saft, men det er ikke alltid det hjelper på utålmodigheten og uroligheten.

Merker du mindre liv synes jeg du skal ringe uansett. Det er det sykehuset er der for. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite!

Trøst deg forøvrig med at du KJENNER liv. Kan være mange grunner til h*n er rolig akkurat nå.

Lykke til:)

Skrevet

Hehe. Er sånn sjøl. Veldig lett å være fornuftig og si "bare ring" når det gjelder andre, men når det plutslelig er en selv det gjelder, blir det med ett litt anerledes...

Men det at du ringer, betyr jo ike at du er hysterisk og tror at noe helt sikkert er galt fatt. Det betyr bare at du er usikker på hva som er riktig å gjøre (du er jo tross alt ikke jordmor), og tar en telefon for å spørre.

Så får det være opp til dem om de vil være eventuelt "hysteriske" og ta deg inn til kontroll, ellerom det bare si at du ikke trenger å bekymre deg nå, men ring tilbake hvis det blir enda mindre :-)

Jeg tror i hvert fall ikke de kan synes du er hysterisk, så lenge du ikke oppfører deg hysterisk, men bare stiller et lite spørsmål...

Skrevet

Dersom du bestemmer deg for å ringe; kan du skrive et innlegg om hva de sa da??

Er litt nysgjerrig, for føler jeg er i samme situasjon. For et par uker siden, var det litt mer action i magen enn det er nå. Men jeg _kjenner_ jo noe hver dag... Så vanskelig å vite hva man skal gjøre. Så kanskje du kan fortelle hva du bestemte deg for, og hva de eventuelt sa/rådet deg til?

Er selv 37+4 idag.

Skrevet

Jeg må dra til barnehagen nå, men får vel ringe litt senere i dag.

Kan jo hende det tar seg opp igjen, men sier i fra hvis jeg ringer.

Jeg er 29+6, så du er jo litt lenger enn meg.

Skrevet

Hei dere; jeg sliter med det samme. Var faktisk en tur på føden i natt til kontroll. Alt var da ok, men fikk beskjed om å ringe igjen om jeg kjente lite liv i dag også...

I dag er jeg som dere... kjenner jo at hun beveger seg inni der, men har ikke kjent et eneste ordentlig spark.... bare sånne små puff liksom...

Lurer veldig på hva som er "lite liv".

Rutinene for sykehusene er forresten at de tar dere inn til kontroll dersom dere er bekymret og har kjent lite liv..

Nesten litt håpløst synes jeg - for innimellom ønsker jeg bare et råd...

Skrevet

er forresten 37+0 i dag og jenta vår er estimert til å være 3,2 kg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...