zoe* Skrevet 25. januar 2007 #1 Del Skrevet 25. januar 2007 Nå er det jammen evigheter siden jeg har vært innom her!! Var bortreist til andre uken i januar, og siden har tiden stort sett bestått av pugging og studier til en masse eksamener som begynte denne uken og holder på til neste uke. Men nå er det verste over og i ettermiddag har jeg tatt meg en velfortjent og etterlengtet pause for å se hvordan det går med dere "kjente" her inne. Er fryktelig spent på å høre om deg, Apriljente, vet du skulle begynne ny runde med spraying rundt nyttår. Håper du har hatt det bra i ferien og er klar for neste "runde" på alle måter! Ser det har dukket opp flere nick jeg husker fra prøverne her i sofaen, så nå er det jammen på tide at det blir din tur også!! Håper alt er bra også med deg også, Sondres mamma! Nå går tiden fort, du er vel snart over på 3.trimester?! Selv har jeg det bra, kvalmen er jeg omtrent kvitt (utrolig så lenge det har vart denne gangen...) og istedet er jeg sulten støtt og har fått en ganske stor og rund mage som absolutt ikke får plass i vanlige bukser lengre... Jentene synes jeg er DIGER og maser fælt om at lillesøster burde bli født snart. De må nok smøre seg med en god porsjon tålmodighet til! Var på grundig ul på sykehuset igår, først med en kardiolog som tok en ekstra-sjekk av hjertet til babyen, så sjekket legen alt annet og kunne til slutt berolige oss med at alt var som det skulle. Prøvde tilslutt å ta et fint 3-dim bilde av fjeset til vesla, men fikk det ikke riktig til. Men det var jo heller absolutt ikke det viktigste for oss! Neste ul (og siste, tror jeg) blir i April, når jeg er omtrent i uke 30. Fra neste måned håper jeg på å kunne ta det litt mer med ro, og få tid til overs til alt som hittil er blitt utsatt, som å dra og svømme, handle litt mammatøy, kikke innom her litt oftere ol. En stor, og veeeldig forsinket, nyttårsklem til dere begge to fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #2 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei, så koselig å høre fra deg! Grattis med (nesten) vel overståtte eksamener! Er imponert over at du tydeligvis studerer fulltid og samtidig er gravid. Så flott! Selv har jeg måttet "kaste inn håndkleet" og er nå midlertidig sykemeldt 50%. Jeg er sliten, har stadige kramper i beina, og det - som i mitt forrige svangerskap ble kalt "nærsymkoper". Dvs. sånne nesten-besvimelser, at "noe" kommer i klem i lysken min med det resultat at jeg nesten-besvimer. Veldig ubehagelig.... Har heldigvis kun skjedd én gang hittil, men dog.... Så nå jobber jeg kortere dager, og føler på at det hadde vært deilig ikke å jobbe overhodet! Men såsnart sykemeldingen er over 2 febr, skal vi ha en ukes vinterferie, så får jeg se hvordan formen er etter det. Tuva vokser tilsynelatende som hun skal, og jeg koser meg masse med sparkene og bevegelsene hennes. Så flott at du fikk en grundig ul! Husker ikke helg, men var det indikasjon på at det var noe med hjertet til babyen deres? Og derfor til en spesialist? ELler? Jeg også tenker mye både på deg og Apriljente-66, og håper spesielt at Apriljente kommer inn til oss før vi forlater sofaen, for å si det sånn! Nå går det mot vår, og lysere tider, og vi krysser fingrene for deg!! Ha en kjempefin helg begge to, jeg har fri imorgen, og skal ta meg en skitur, kanskje :-) :-) Stor vinterklem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/#findComment-7944322
apriljente-66 Skrevet 25. januar 2007 #3 Del Skrevet 25. januar 2007 Titt'ei, her er jeg ! Koslig å bli etterlyst her, og veldig trivelig å høre fra dere. Så flink du er Zoe*, starte med studier og greier....Det er godt gjort. Bra at kvalmen også har gitt seg for dere begge. Så skummelt med de krampene sondres mamma..? Vær nå endelig forsiktig - lov meg/oss det. Så Tuva er navnet på lillejenta....skikkelig fint navn. Når var terminene deres igjen? Med meg går det bra. Dere har kanskje lest om meg ellers på siden her, at det ikke har skjedd så mye siden sist. Jeg har begynt på to hormonkurer med spray i noen uker men måtte avbryte da kroppen min ikke responderer på medisinene. Det vil si at jeg produserer egne egg selvom medisinene skal få kroppen inn i overgangsalder og ikke produsere egg....Dette har nå skjedd 2 ganger. Frustrerende??? JA! Men det var håp. Skal begynne på en spray, etter neste legebesøk. Håper alt går som det skal da. Da må medisinene lystre min kropp og ikke motsatt. phu.. Er optimister, men synes tiden tikker utrolig fort. Snart er jeg 41, hjelp!! Så gjør fortsatt plass til meg i sofaen....Det MÅ da bli min tur en gang..*snufs*.. Et vennskapelig klapp på magene .) deres og klem fra tante april Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/#findComment-7945652
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #4 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei på du! Så hyggelig å høre fra deg også. Leste rådene du gav hun som var redd pga. heller dårlige resultater på duotesten (var det ikke det hun hadde tatt?). Flott at du deler av din (og også Zoe og mins- dessverre) erfaring - håper det vil hjelpe henne hvis hun er så uheldig å få samme fryktelige beskjed som vi tre fikk den gangen. Kjenner det gjør vondt fortsatt å tenke på det, men derfor godt at du "tok støyten" denne gangen.... Var det nå i uke 8 du skrev at neste ivf finner sted? Så utrolig spennende da! Går du på Volvat? Husker ikke helt jeg.... Har stor tro på at spiren skal sitte hos deg denne gangen, hold ut! Har som sagt god erfaring fra nærmeste familie, som har to nydelige prøverørsjenter idag, tross tilb melding om at pappaen var steril tilogmed. Så dette skal dere klare!!!!! Jeg har termin 7 mai, så er straks ferdig med uke 26 nå. Det går fort, og utrolig koselig å kjenne Tuva kommunisere der inne fra ;.) Hun sier "takk" for klappen fra "tante apriljente", forresten! Nå legger jeg meg - natta så lenge! la oss holde litt tettere kontakt jenter - det er liksom dere jeg "kjenner " best her inne nå! God nattaklem fra meg til dere begge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/#findComment-7948197
zoe* Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei på dere begge to! Og takk for hyggelige svar, godt å høre at det står bra til. Det må være deilig å jobbe mindre enn vanlig, Sondres mamma, håper du får forlenget sykemeldingen hvis du fortsatt føler behov for det, også etter vinterferien. Det hørtes jammen skummelt ut med de nesten-besvimelsene! Selv om jeg selv ennå har langt igjen, føler jeg alt nå at det er mye tyngre med denne magen enn med de to andre på sm tid (da var jeg 26 og 30 og utvilsomt i bedre form...), synes det er et ork å gå trapper og bøye meg ol. Derfor håper jeg det blir tid til litt trening/svømming utover våren! Så irriterende at kroppen ikke samarbeider med hormomkurene, Apriljente!! For meg som er helt grønn når det gjelder ivf høres det veldig bakvendt ut at de skal ha deg til å km i overgangsalderen, for så å ta ut egg. Kunne de ikke bare brukt de flotte eggene som kroppen din insisterer på å produsere? Uansett er jeg helt sikker på at det snart vil ordne seg!! Ellers må jeg også si, som Sondres mamma, at jeg synes du har gitt utrolig gode og utfyllende svar til henne som er bekymret pga stor nakkefold. Hadde ikke hatt noe å legge til, annet enn å ønske henne lykke til. I situasjoner som den er det fantastisk at slike nettsteder finnes, der man kan dele tanker og erfaringer med dem som har vært i sm situasjon. Jeg har hittil studert fulltid, men i vårterminen kommer jeg bare til å følge noen få forelesninger, håper derfor på å få tid og ork til alt det jeg har planer om i tiden frem til termin (den er fortsatt 12 juni, så jeg er nesten 21 uker nå). Har begynt å lure på om også denne rakkeren har tenkt å bli "sittende", slik som nr 2 gjorde. Hittil har hun hele tiden hatt hodet opp og sparker nedover. Vet det er tidlig å bekymre seg, men skulle så gjerne ha unngått keisersnitt denne gangen og født naturlig som med nr 1.... Så flott navn dere har funnet til lillesøster, Sondres mamma! Her pågår det hete diskusjoner, mange som vil være med å bestemme, og ikke like lett som da man ikke hadde slike stae og stooore storesøstre å ta hensyn til! Ang. den ekstra ultralyden med kardiolog, så fikk vi vite på sykehuset her at det pleide de alltid å tilby i 2.trimester hvis man i tidligere sv.skap har ventet barn med kromosomavvik el. der det ofte i tillegg er hjerteproblemer med i bildet. Kanskje ikke egentlig så nødvendig, men men... Har sendt mann og barn ut på skøyter for å få studiero, så nå må jeg nok over til bok-stabelen som venter på skrivebordet! Ha en strålende helg jenter & tanter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/#findComment-7967788
apriljente-66 Skrevet 29. januar 2007 #6 Del Skrevet 29. januar 2007 Hello girls Nå flyr ukene og jeg ser at sondres mamma har 100 dager igjen, og du er vel ikke langt etter Zoe*..? 12. juni ja det går jo fort *smiler*. Hyggelig å høre om spark og små søte tegn Ser dere har fulgt med i tråden til meg og sweeth tooth. Det var hyggelig at dere ville skrive litt for å gi litt støtte. Det trenger hun. Så får vi håpe at det ikke trenger å bli samme skjebne som vi andre har vært igjennom. Visste ikke at det var ekstra UL siden man har vært gravid med barn kromosomavvik eller hjertefeil, men det er jo bra! I dag skal jeg til legen og få nye preparater som fører til nye uttak og innsetting. Legen snakket om en sprøyte siden spray ikke virker på meg... Så kanskje skjer det noe i uke 8...(utttak av egg og innsetting) en uke senere enn i fjor så jeg håper det blir min lykkeuke . men det er mange hinder før det så det er bare å krysse fingrene jenter.. Du spurte om hvorfor man ikke kunne bruke sine naturlige egg zoe, og det er fordi man skal ha ut flere egg pr. gang. Naturlig frigjøres det kun ett egg, eller to. For å få frys så kan man fort få ut opptil 20 egg, men da er man overstimulert ofte. Sist fikk jeg ut 10 ;O) Du er sporty som fortsatt trener sondres mamma. Håper jeg også kan bli en sporty dame med barn i magen også.. stor klem til begge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/#findComment-7989640
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #7 Del Skrevet 29. januar 2007 God ettermiddag jenter! Ja, jeg tenker mye på sweet tooth om dagen. Vanskelig å tenke objektivt i denne sammenhengen kjenner jeg, tankene går så fort tilbake til den fryktelige tlf fra dr. Haugen, påfølgende pilletaking og fødsel..... Disse tankene tror jeg nok aldri blir borte... Hun får nok svar innen en dag eller to hun kanskje. Krysser alt jeg kan for et positivt svar for henne! jeg har ikke fått tilbud om noen ekstra ul, med en kardiolog, i forbindelse med min forhistorie? Skal til ny ul i begynnelsen av mars på sykehuset, kan sjekke da. Men kanskje en ny, positiv morkakeprøve, som jeg hadde, oppveier for dette? Ikke vet jeg. Ikke lenge til uke 8, jeg venter i STOOOOR spenning på å få en jublende melding fra deg apriljente, - dette har du fortjent og vi unner deg det så inderlig!!! Til da, tenk positive tanker, og kos dere begge to :-) Godklem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/#findComment-7992822
apriljente-66 Skrevet 29. januar 2007 #8 Del Skrevet 29. januar 2007 Ja det er tøffe tider, og det er lett å huske den grusomme perioden. Jeg får litt frysninger bare jeg skal til UL. Husker så godt når de vurderte i det vide og brede vedr nakkefold.. Men vi må se fremover. Det skjer vel kanskje bare en gang. Min status: Vært hos legen; ingen eggløsning å se. Har fått sprøyte for å få igang eggløsning (her er det ingenting som går som det skal ...)! Så da blir alt forsinket. Skal til ny blodprøve og sjekk neste uke..så settes det flere sprøyter etterhvert. T T T (ting tar tid) det er HELT sikkert... Visste ikke at jeg vår så tålmodig, men det er ikke alt man har kontroll på her i verden. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/#findComment-7994893
zoe* Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei jenter! Fantastisk å bli møtt av gode nyheter fra Sweet Tooth idag!! Har tenkt mye på henne de siste dagene og husket på hvor grusomt det var med den ventingen i all uvisshet, kun i selskap med sine egne bekymringer... Takk for forklaring om egg-uttak, Apriljente! Fint de prøver med sprøyter, siden sprayingen ikke fungerte, håper virkelig at det får fart i sakene for deg, for nå VIL vi ha deg inn til oss!!! Var til kontroll hos gyn igår og hun bare lo av meg siden jeg bekymret meg for seteleie alt i uke 21, for da var det iflg henne få eller ingen fostere som lå i hodeleie, dvs de snur seg både hit og dit i mange uker til. Ok, så da får jeg bare slappe av og tenke på andre ting en stund til. Nå skal jeg pakke baggen og bevege meg mot svømmehallen for å benytte min første fridag til å være en smule sporty. Håper magen min fremdeles får plass i den gamle badedrakten... Ha en fin-fin ettermiddag begge to! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/#findComment-8040255
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #10 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei! Ja, utrolig godt å lese om Sweet tooths gode nyheter. Får meg igjen til å tenke at vi tre var utrolig uheldige, den gangen. Godt det ikke skjer så ofte!! Heldige deg som har fri - jeg skal straks til kontroll hos legen, og gleder meg til det! Min siste dag som 50% sykemeldt imorgen, skal ha hjemmekontor (og kanskje få trent litt jeg og....). Lørdag reiser vi til fjells for en ukes vinterferie - gleder meg til det! Men jeg skjønner jeg skal ta det med ro, får kjapt kynnere når jeg står på for mye..... Vanskelig å la være, når det er så fint ute, og på ski!!! Tipper jeg skal bli en god "støttekontakt" for 2 åringen vår, som skal prøve skiene for første gang denne ferien :-) Klem til dere begge i solen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7939450-hei-apriljente-66-og-sondres-mamma/#findComment-8041009
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå