Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste et svar du hadde på et innlegg ang senger. du skrev nemlig noe jeg opplever med min på 2år. Han klarte komme seg utav sprinkelsenga si i november og vel, han kom opp maaange ganger. Så flytta vi miden på desember så da tenkte vi at vi like godt kunne kjøpe junior seng til poden. Og sakene er nok som du beskrev at han kommer opp tusen og ti ganger.. spm mitt er: varte den perioden lenge? tror du det kan være en løsning gå tilbake til sprinkelsenga?

må også tilføye at før han kom seg utav senga så var det ingen problemer med legging. nå bruker vi flere timer og vi må sitte slik han ser oss. går vi ned i stua kommer han bare ned med engang..

har du noen tips kanskje du som har gått igjennom dette?

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, kjenner igjen dette problemet så alt for godt.

Tror nok ikke det er noe vits i å gå tilbake til sprinkelsenga. Ettersom han klarer å klatre utav kommer han nok til å fortsette å gjøre dette.

Det beste i en slik situasjon er å være konsekvent. Prøv å ha samme rutiner hver kveld. Syng en sang ol. på senga, si god natt og gå ut. Hver gang han kommer ned ta han straks tilbake til senga. Unngå for mye snakking og kosing. Si god natt og gå ned igjen..Gjør dette helt til han sovner. Høres slitsomt ut, og det ER det også, men dette hjelper. Husker ikke hvor lenge vi hadde det slik (virka som flere år), men jeg vil tippe en måneds tid + -.

Lykke til :-)

Skrevet

hei du:-)

endel av problemet er at han skriker når vi går ut og han kommer ut av rommet med engang.Grunnen til vi ikke kan la han hyle som han vil er at lille søs ligger på soverommet rett over gangen.. værste er at han også våkner om natta.. og kommer ned på soverommet vårt og skal vi få han til å sove igjen må vi enten sitte/ligge på divaen på soverommet hans eller sitte i gangen slik han kan se oss. så ikke nok med at vi må gjøre dette ved legging men også om natta..og tålmodigheten er nok ikke så stor midt på natta liksom...har prøvd få litt hjelp på hs men nei.. og det har vært slik to mnd no:-( buhu.. håper det blir bedre snart..myket slitsom ja..men vi få evt flytte snuppa ned til oss og gjøre som du skriver med å være konsekvent.noe må gjøres iallefall.

uansett takk for svar:-)

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...