Gå til innhold

Kokt vann til mme på termos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Pga poblemer med ammingen har jeg nå begynt å gi lillegutt på 3 uker mme i tillegg til det lille jeg har av mm. Jeg har lest at man kan ha kokt vann klart på en termos, så man sparer tid( spesielt på natten).

Har noen av dere her erfaring med dette? hvordan får jeg termosen `sterilisert? Jeg kan jo ikke koke den.. hehe..føler med litt dum som spør, menmen..

På forhånd takk:-)

Skrevet

Kok heller opp vann og la det stå på benken eller i kjøleskap og varm det i micro når du skal lage melk.

Skrevet

Den trenger ikke steriliseres. Ha kokt varmt vann på den. Og ha med deg en flaske med kokt avkjølt vann på en flaske. Du lærer deg raskt blandingsforholdne til drikketemperatur.

Kan jo være greit å kjøpe en ny termos. Gjerne av de små snertne typene og ikke en gammel sur kaffetermos.

Skrevet

Minste mann her får mm og mme... Jeg koker vann og heller på riktig mengde vann i flaskene og setter det i kjøleskapet. Når han skal ha mme så varmer jeg vannet i micro`n og fyller på riktig mengde mme etterpå!! Vann kan bli veldig fort varmt i micro`n så rist godt å sjekk tempraturen ved å helle litt på håndleddet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...