Gå til innhold

Mye talg fra brystvortene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 33 nå. Har hatt en del talg i brystvortene under graviditeten. Noen av "prikkene" har tom. en slags svart overflate.

Sikkert ulækkert beskrevet dette, men jeg er altså av de som MÅ pille på alt som minner om svarte nupper, talgknotter etc. (Enten det er på smaboerens nese eller egen kropp) Har ikke kunnet dy meg her heller og har altså plukket/klemt ut litt.

Noen andre som har slike talgkjertler? Hvorfor er de der? Er det skadelig å klemme litt på de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt noe små talgklumper, men de har vært hvite og kommer lett ut bare jeg klemmer forsiktig på dem. Talget er der for å smøre huden rundt knoppen så det har jo en funksjon, men jeg tror ikke akkurat det gjør noe om man skviser ut litt :-)

Skrevet

Vet ikke om det er skadelig, men jeg klemmer for harde livet:)

Er mer bekymret for at det kommer talg ut at hullene etter piercingene mine jeg da. Kan det være skadelig for junior mon tro?`når han begynner å amme da....

Skrevet

Jeg har også sånt - tror det er helt som det skal være at det går an å klemme litt talg ut av "nuppene".

Men hos meg har faktisk en av disse nuppene begynt å bli stormannsgal og vil ta over som brystvorte! Altså, noen ganger når jeg ikke kan dy meg og klemmer ut litt råmelk, kommer det en dråpe ut der også! Ikke talg, men råmelk!

Tror jeg må be den om å jekke seg ned et par hakk.. Tenk når jeg skal amme - ser for meg at det liten stråle ut til sida fra høyre pupp hvis ikke babyen gaper stort nok.... Hjelp!

Skrevet

Jeg får også mye talg fra hullene etter piercinger. Var bekymra lenge før jeg fikk førstemann, men melka rant som det skulle og Knøttet mitt er frisk som en fisk han.

Lurer på om det noen sinne skal ta slutt forresten... Er 5-6 år siden jeg tok ut piercingene nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...