Gå til innhold

FORBANNA HUEPINE!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har huepine for 4. dag på rad, tatt litt paracet, men syntes det blir mye (tok altfor mye i desember pga dårlig da også med kvalme).

Sover også dårlig om natta og det gjør ikke saken bedre. Erfaringer/tips mottas med takk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

min erfaring fra både forrige og dette svangerskapet er at det faktisk blir bedre av å få i seg nok væske. Men nok væske er MYE vann!!!!!!! MYE! Drikk hele tiden!!!!

Skrevet

Har du stiv nakke i tillegg?

Skrevet

Det er også min erfaring, MYE drikke!! Jeg gikk tidligere her og plagdes skikkelig med hodepine. Skikkelig intens. Ble kvalm. Tårene kom og alt var bare ille. Eneste som hjalp der og da var å legge meg i senga, og ikke kjenne lukta av noe eller høre eller se noe. Det måtte være helt mørkt.

Men jeg la meg til den vanen å hele tiden ha en flaske med vann eller saft med meg. Og i tillegg så tok jeg ny synetest, og der lå også endel av mitt problem. Bruker briller, men synet hadde blitt endel dårligere. Og det kan ha sammenheng med graviditeten. Optikkern ba meg komme tilbake når jeg har født, for synet kunne faktisk endre seg igjen da..

Skrevet

noe stiv nakke men det har jeg hatt i mange md. Drikker generelt lite, men har nå tidvis fått i meg mye ti meg å være....men det monner desverre ikke...er møkklei av å ligge i senga å glane i taket=(

Skrevet

Ville bare si at jeg føler sånn med deg!! Er sykemeldt 50% pga det samme.. har skikkelig heavy hodepine minst 3-4 dager i uka. Utrolig slitsomt. Men både spesialister på legevakten, jordmor og fastlegen min sier det er helt trygt å ta Paracet. Det demper smertene noe ihvertfall.. Ellers sa jordmor at det nok kom til å bli veldig mye bedre ettersom ukene gikk og hormonene i kroppen fikk stabilisert seg, så vi får krysse fingrene for det :-)

Skrevet

Jeg hadde hodepine mer eller mindre hver dag i fire uker. Fikk tips av en venninne om å ta b-vitaminer. Da slo det meg at hodepinen startet da jeg sluttet med b-vitamin (2* Solaray Balansert mega-B-stress) etter 1.trimester. Jeg begynte å ta de igjen og etter 2-3 dager så ga hodepinen seg.

Skrevet

takk for råd!

Nå sitter jeg her å veksler mellom å drikke vann og løpe på do - det renner omtrent tvert igjennom=)

Og to b- vitaminer ligger og godgjør seg i magen min=)

Skrevet

Håper det hjelper, da! Det er forferdelig slitsomt å ha hodepine. :trøster:

Skrevet

Jeg har også slitt med intens og dunkende hodepine. Jeg drakk flere liter vann om dagen, men verken det eller paracet hjalp. Jeg la meg med vondt i hodet - og våknet like ille. Forferdelig! Men - det som hjalp meg var å komme igang med regelmessig trening. Med én gang det går mer enn to til tre dager uten trening kommer hodepinen tilbake. Jeg vet at det IKKE frister å komme seg på trening med et hode som banker og en kropp som føles slapp, men det har hvertfall hjulpet meg - og så er det jo bra for formen sånn ellers også. God bedring!!

Skrevet

Hei.. Ja, ka ska vi gjøre med haupina.. Æ va innom legen i dag, tok div blodprøver..

Fikk beskjed om å :

Sove

stresse mindre

slappe av

spise regelmessig

drikke masse vann

Føler også at æ har spist for mye paracet spesielt i det siste..

Men som legen sa, det e det eneste du kan ta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...