Gå til innhold

Tenner eller forkjølelse??? Hjelp!


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Emma har i to dager nå nøset mye og hostet en del.. hun har litt feber men ikke mye, men har slike superrosa kinn.. Og så driver hun og tar seg opp mot øret liksom som om det er vondt der... Ringte legevakta men de sa at hun har nok skikkelig med feber om det er ørebetennelse... Hun spiser bra både mat og mm, men når hun skal suge så slipper hun taket flere ganger og "henger" seg på igjen.. Tror kanskje det er vondt i gommene... Hun sutrer og gråter og vi skal helst ligge sammen helt tett slik at hun kan bore hodet inn mot kroppen min...

 

Jeg får så utrolig vondt av henne.. Hun fikk 2 ganger paracetamol i går (litt mindre enn max dosen) og har akkurat fått en dose til nå så hun sovnet... Bæsjebleien i går var kornete og den hadde slim i seg...

 

Noen som vet om dette kan være tenner, eller er det bare en forkjølelse? Prøvde å kjenne i munnene men kunne ikke kjenne noe, men hun er veldig skeptisk og vil ikke ha noe i munnen nå... Tenkte på å ta henne til legen, men da må vi ut og gå i 15min hver vei og det er superkaldt ute så tror ikke det er noe bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste i spedbarnsboken at feber og tenner har ingen sammenheng. Det er bare tilfeldig at noen barn får feber akkurat når tennene kommer. Det er en virus/bakterieinfeksjon i kroppen som lager feber, ikke tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det er virus. Det er jo så mange av de små som har vært forkjøla nå:( Ikke noe gøy når det står på, men de blir bra igjen:)

 

God Bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som virus ja!

Ringte legevakta i går for lille pia..kasta sånn opp!! har gjordt det i dag også!

Han sa det var mange i tromsø med små babyer som hadde fått det.

Prøver så godt jeg kan å få i ho litt vann, for ho vil ikke ha så mye pupp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som forkjølelse, og så får vi se om det dukker opp noen tenner som kan motbevise det. Nora har iallefall to tenner som er i ferd med å bryte gjennom, og er litt mer utilpass enn hun pleier.

Jeg maser om de evinnelige nesedråpene mine, jeg da! Men det står ikke i innlegget ditt om hun snørrer... Også fordi at en får avsvellet slimhinnen i den lille gangen opp mot øret, og lettere får ventilert mellomøret på denne måten. Har hun hjelp av paracetamol, da? Suger hun bedre etter å ha fått paracetamol?

Om du føler du har kontroll, kan du se det an til i morgen, evt oppsøke fastlege for å få en kontroll på henne 3. dagen hun har feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...