Gå til innhold

Jeg har født en gutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev her på mandag at jeg hadde vært hos jordmor på kontroll og at jeg da hadde 5 cm åpning. På natten våknet jeg kl. 1.15 av et smell. Jeg ble liggende i senga og tenke...... hvis det var vannet som gikk nå skal det ikke da renne vann ut av meg?? Så reiste jeg meg opp og vannet fosset ut på teppet ved siden av senga. Mannen min våknet av at vannet plasket.

Vi ringte til sykehuset og sa at vannet var gått og at jeg hadde 5 cm åpning. Ja da får dere komme ned en tur da fikk vi beskjed om. Så vi satt oss i bilen og kjørte. I bilen begynte riene. De var overlevbare, men jeg måtte puste litt ekstra. Så ble vi tatt i mot av en jordmor (veldig koselig!!!) kl. 1.40. Fikk på meg CTG og lå med registrering i over en halv time. Da satte ordentlige rier i gang. Måtte puste meg godt gjennom dem. Men hadde pauser på ett til to minutter mellom hver. Kl. 2.45 hadde jeg 7 cm åpning. Jeg følte jeg måtte trykke litt, men fikk ikke lov så jeg fikk litt lystgass. Det hjalp litt for da hadde jeg noe annet å konsentrere meg om. Kl. 3 ble jeg sjekket igjen. Det var bare en liten kant igjen å jobbe med sa jordmor. Men jeg måtte ikke trykke så veldig enda for da kunne kanten hovne opp. Jeg hang over prekestolen. Når neste ri kom kjente jeg plutselig at hele hodet til barnet lå nede i trusa mi. Jordmor kom løpende, for hun satt på dataen og loggførte fødselen. Hun måtte holde barnet inne i meg slik at hun kunne få på seg en handske. Så trykket jeg en gang til og barnet skled ut av meg. En helt utolig følelse.

Jeg må si jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse! Den var så kontrollert og jeg var på en måte så veldig tilstede hele tiden. Noe jeg ikke følte jeg var når jeg fødte førstemann.

Kl.3.12 skrek gutten vår av full hals og jeg fikk han opp til meg. De sjekket meg nedentil og jeg hadde ikke revnet noe heller. Deilig!!!

Jeg var i så bra form at jeg dro hjem dagen etter. I dag er han 2 dager gammel og spiser som en hest og sover 3 til 5 timer i slengen.

Kan man ha det bedre!

Gutten var 3850 gram og 52,5 cm lang. Ble født i uke 38.

Lykke til alle andre som skal føde. Håper det blir en fantastisk fødsel for dere også.

Gode lykkeønskninger fra meg!!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes helt utrolig ut! Gratulerer så mye med den lille :)

Skrevet

Gratulerer så masse med gutten :-)) For en fin fødselhistorie :)

Skrevet

GRATULERER MED GUTTEN:)

Høres ut som du har hatt en kjempefin fødsel. Håper min blir like fin! Venter en gutt i disse dager jeg også.

Lykke til med lille bebisen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...