elisabeth87 Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 hvor gammel kan de være før de får begynne å smake fast føde?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 smaksprøver fra 4mndr!!! Da er tarm og magesystemet utviklet! Men er det beste å fullamme til barnet er 6mndr
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 man skal vel vente til barnet er 4 mnd, med mindre man avtaler annet med helsesøster/lege. bare i spesielle tilfeller man begynner før 4 mnd trodde jeg.
mamman`te2flottegutter Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Helsedirektoratet anbefaler fullamming til 6mnd alder. Men ønsker du alikevel å begynne tidligere med fast føde kan du begynne med smaksprøver fra babyen er 4 mnd. Oppskrift på smaksprøver står på grøtpakka. Også sier de at er babyen over 4 mnd og trenger mer mat enn pupp så skal man heller begynne med fast føde enn å gi mme.
*toppris* Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 4 mnd:) begynte selv når gutten var 4,5mnd gamel pga han begynte å våkne om natten igjen pga spiste ikke nok til kvelds, begynte å tulle seg.. så eg gir nestle sin grøt til 4mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå